مشهد -ایرنا- مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: قیمت بیشتر کالاها در چند روز اخیر ثابت بوده و یا رو به کاهش است و بازار مشهد هیچ التهابی متاثر از نرخ ارز یا سایر عوامل ندارد.

محسن صیادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی به عمل آمده قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ در مشهد ثابت است، حبوبات در عمده فروشی‌ها ۱۰ درصد کاهش قیمت دارد.

وی بیان کرد: قیمت میوه و سبزیجات نیز ثابت شده و قیمت گوجه فرنگی نیز ۱۵ درصد کاهش دارد، نرخ بالایی که خرده فروشان برای نوبرانه ها در نظر گرفته اند، به هیچ وجه مورد تایید نیست.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ادامه داد: قیمت برنج خارجی در بازار مشهد چهار تا پنج درصد کاهش دارد، لوازم خانگی نیز به دلیل رکود بازار زیر قیمت مصوب عرضه می شود.

وی گفت: نظارت بر بازار فقط بر قیمت نیست؛ بلکه نحوه عرضه کالا و حقوق مصرف کننده نیز مهم است، لذا در این راستا مراقب سودجویان هستیم تا از شرایط خاص به بهانه های مختلف سوء استفاده نکنند و در حق مردم اجحافی نشود.

صیادی افزود: اکنون روند قیمت ها در مشهد به ویژه در اقلام ضروری و معیشتی مردم افزایشی نداشته و بازار در آرامش است ومردم خرید خود را به راحتی انجام می هند.

۱۵۰ هزار واحد صنفی زیر نظر ۹۵ اتحادیه در مشهد فعالیت دارند.