به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، مهدی حسینی در جلسه کودکان بازمانده از تحصیل ۶ تا ۱۱ سال سیستان و بلوچستان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه بر تداوم روند خدمت بی وقفه و بدون منت به قشر محرومان و مستضعفان تاکید کرد و افزود: برنامه تحولی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه شناسایی و تکمیل اطلاعات ۲۰۰ کودک ۶ تا ۱۱ سال بازمانده از تحصیل با همکاری موسسات تخصصی مددکاری مقرر است مورد واکاوی قرار بگیرد.
وی با اشاره به اعتبار ابلاغی در این مرحله بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰۰ نفر در دست اقدام است، بیان کرد: در این زمینه پس از کسب مشورت، مقرر شد تا طی سه هفته آینده، ۲ موسسه همکار این حوزه، با بازدید میدانی و انجام مشاوره در محل، نسبت به تکمیل اطلاعات لازم برای رسیدن به دلایل ترک تحصیل کودکان ۶ تا ۱۱ سال دهک های پایین در آمدی یک تا پنج، اقدام کنند.
وجود ۱۳۹ هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اجرای طرح ساماندهی بازماندگان از تحصیل را مهمترین اقدام آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: موضوع جذب بازماندگان از تحصیل نیازمند حمایت، همراهی و تخصیص ردیف اعتباری خاصی است که میطلبد مسوولان ستادی با حساسیت و دقت نظر ویژهای این مهم را پیگیری و محقق کنند.
حسن بروشکی مهرماه سال گذشته در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بهدنبال برقراری عدالت آموزشی در سراسر سیستان و بلوچستان هستیم، افزود: موضوع تارکان و بازماندگان از تحصیل در سالهای گذشته یکی از مهمترین مسائل پیش روی نظام تعلیم و تربیت در استان بوده که تمامی ظرفیتهای دولتی و خیران در این زمینه پایکار آمدهاند.
وی در ادامه به تشریح آخرین وضعیت بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: از مجموع ۱۴۹ هزار بازمانده از تحصیل، در سال تحصیلی گذشته ۱۰ هزار نفر جذب و در کلاسهای درس حضور یافتند.
این مقام مسوول تصریح کرد: از ۱۳۹ هزار نفر باقیمانده ۱۱۳ هزار نفر شناسایی و ۲۶ هزار نفر به دلایل متعددی از جمله فوت، مهاجرت، تحصیل در حوزههای علمیه و مواردی از این قبیل تاکنون شناسایی نشده و غیر قابل دسترسی هستند.
وی ادامه داد: در زمینه جذب بازماندگان از تحصیل در سال تحصیلی آینده نیز اقداماتی در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رفع مشکل بازماندگان از تحصیل در این استان نیازمند نگاه و حمایت ملی است، تأکید کرد: خوشبختانه این نگاه در دولت ایجاد شده و با راهاندازی قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، موضوع بازماندگان از تحصیل در استان به یکی از اولویتهای وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده است.
وی ساخت و توسعه مدارس شبانهروزی را مهمترین اقدام انسداد بیسوادی و جذب بازماندگان از تحصیل عنوان کرد و گفت: ساخت جهادی فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان توسط خیران و ادارهکل نوسازی مدارس، ساخت هنرستان و همچنین تلاش برای افزایش سهمیه جذب نیروی انسانی از مهمترین اقداماتی به شمار میرود که برای حل این معضل انجام شده و تداوم دارد.