تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز تتا، در نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران، گفت: یکی از راهبردهای اصلی زیست‌بوم تجارت الکترونیکی، نفوذ فناوری‌های دیجیتالی و تجارت الکترونیکی در صنایع دریایی است.

به گزارش ایرنا از توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، «علیرضا جاویدعربشاهی» با تأکید بر نقش لجستیک هوشمند دریایی بر توسعه تجارت الکترونیکی افزود: رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریا که با تأکید بر توسعه هدفمند همکاری‌های تجاری داخلی و خارجی در میان نقش‌آفرینان حوزه اقتصاد دریا برگزار شد، فرصت مناسبی برای ارتباط با فعالین حوزه لجستیک دریایی است.

رئیس کمیته تجارت الکترونیکی و کسب‌وکارهای دیجیتالی شورای‌عالی صنایع دریایی، تصریح کرد: فرصت‌های پیشرو در اقتصاد دریامحور می‌تواند یکی از بسترهای مهم برای توسعه بازارهای هدف کسب‌وکارهای الکترونیکی باشد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های تجارت الکترونیکی در حوزه بین‌الملل، افزود: با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، تحلیل داده‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی و امکاناتی مانند ردیابی و نظارت بر ارسال کالاها می‌توان ضمن هوشمندسازی لجستیک دریایی، ظرفیت‌های تجارت الکترونیکی را در حوزه بین‌الملل ارتقا داد.

علیرضا جاویدعربشاهی با اشاره به برگزاری مناسب رویداد مذکور، گفت: در این رویداد بین‌المللی که به‌صورت مشترک از سوی شورای‌عالی صنایع دریایی کشور و سازمان منطقه آزاد قشم برگزار گردید، سفارت‌های بولیوی، چین، قطر، قرقیزستان، نروژ، کوبا، برزیل، کره جنوبی و عراق حضور داشتند.

وی در پایان، افزود: منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان، شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان شیلات ایران، استانداری هرمزگان، شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، منطقه آزاد چابهار، منطقه آزاد اروند، وزارت صنعت، معدن و تجارت، مگا موتور، سازمان منطقه آزاد قشم و شورای‌عالی صنایع دریایی کشور با آمادگی کامل در زمینه معرفی اقتصاد دریامحور و توسعه هدفمند همکاری‌های تجاری داخلی و بین‌المللی در این رویداد شرکت کردند.