اصفهان - ایرنا - امام جمعه موقت اصفهان گفت: تلاش شهید آیت الله ابراهیم رییسی در حوزه امور خارجه کشور در جهت ایجاد وحدت در جهان اسلام بود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد محمودی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان که در مصلی این شهر برگزار شد، با تاکید به اینکه سیاست آیت‌الله رییسی عین دیانتش بود، افزود: رییس جمهور شهید تلاش فراوانی برای وحدت جهان اسلام و دفاع جانانه از قرآن و نیز مردم مظلوم غزه داشت.

وی ادامه داد: شهید ابراهیم رییسی از روز نخست خدمت خود به فکر رضایت مردمی بود و در این مسیر هیچ ناسپاسی‌ وی را از خدمت به مردم ناامید نکرد.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: شهدای خدمت جزو ذخیره‌های انقلاب بودند که به میدان آمدند و در این راستا باید خدمات آن‌ها را پاس داشت.

وی خاطرنشان کرد: در طول چند سال گذشته شهدای زیادی در عرصه‌های امنیتی، سلامت، مدافع حرم تقدیم کشور شدند و این بار این چند نفر در راه خدمت به مردم جان خود را تقدیم نظام کردند.

حجت‌الاسلام محمودی ضمن تشکر از حضور میلیونی مردم و اقشار مختلف در مراسم تشییع پیکر شهدا و بدرقه رییس جمهور گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در پیام خود به مناسبت شهادت رییس جمهور وی را با القاب خادم‌الرضا (ع)، عزیز، مردمی، فداکار، پرتلاش، خستگی‌ناپذیر، خدمتگزار و مخلص خطاب کردند.

وی اظهار داد: شهید رییسی در مناظره‌ تلویزیونی ریاست جمهوری همواره اخلاق و سیاست را رعایت و در دوران خدمت نیز در مقابل تهمت‌ها سکوت کرد.

وی ادامه داد: این شهید راه خدمت، در طول حدود سه سال خدمت خود ۴۷ سفر استانی به سراسر کشور داشت و دستاوردها و سفرهای بین‌المللی زیادی را به یادگار گذاشت.

امام‌جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: ترمیم روابط خارجی با برخی از کشورها نشانه فعالیت‌های جهادی و با شجاعت شهید ابراهیم رییسی بود چنانکه ادای احترام مقامات کشورهای جهان محبوبیت ایشان را به رخ جهانیان کشید.