همدان-ایرنا- گروه های جهادی دانشجویی استان همدان با حضور در روستاهای محروم و دورافتاده شهرستان های مختلف حرکت های امیدبخشی را در راستای رفع محرومیت و کمک به مردم نیازمند در مسیر عدالت اجتماعی به نمایش می گذارند.

به گزارش ایرنا، گروه های جهادی و دانشجویی با حضوری گرم و صمیمی در روستاها و جمع عشایر نقش بسزایی در توزیع عادلانه امکانات دارند.

شاید اقدامات گروه های جهادی نسبت به اجرای طرح های بزرگ و اثر بخش عمرانی، اقتصادی و مسکن که توسط مسوولان اجرا می شود بسیار کم باشد اما همین میزان نیز چون با هدف رفع محرومیت و کمک به مناطق روستایی و عشایر است بسیار موثر است.

گروه های جهادی در کنار بسیج سازندگی و استفاده از نظرات کارشناسی بخش های مختلف مردمی یاریگر دولت هستند و برخی از کارهای ناممکن را به سرانجام رساندند.

شرکت ۱۰ هزار نفرروز در اردوهای جهادی دانشجویی همدان

مدیر عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی استان همدان گفت: ۱۰ هزار نفر روز دانشجو سال گذشته در قالب ۲۵ گروه‌ فعال اردوهای جهادی با احصای نیازمندی‌های ساکنان ۵۰ روستای محروم استان و حاشیه شهر همدان و رفع موارد و مشکلات آنها موجب دلگرمی اهالی روستا شدند.

بهنام محمدی اظهار کرد: عرصه‌های فعالیت گروه جهادی دانشجویی شامل عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، عمرانی و بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی بر اساس نیاز روستاها ساماندهی شدند افزود: در این اردوها خدمات پزشکی، غربالگری سلامت، دندانپزشکی و معاینه چشم و همچنین کنترل فشار خون و قند ساکنان روستا انجام شد.

مدیر عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی استان همدان گفت: اجرای طرح های کوچک اقتصادی، جمع آوری کمک های نقدی برای سیل زندگان سیستان و بلوچستان، راه اندازی کتابخانه، اجرای کلاس های کمک درسی و مهارتی از اقدامات فرهنگی و آموزشی دانشجویان جهادی همدان در سال گذشته بود.

محمدی افزود: در حوزه سلامت اقدامات پیشگیری، غربالگری و نیز اقدامات تخصصی درمانی و دندانپزشکی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح شهید عجمیان در راستای شاداب‌سازی، عدالت آموزشی و توجه به مدارس در مناطق کم‌برخوردار در مدارس استان اجرا ‌می‌شود گفت: در این طرح زیباسازی ۱۰ مدرسه در همدان سال گذشته انجام شد.

مدیر عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی استان همدان اظهار کرد: هفت باب خانه در نقاط محروم استان همدان به همت دانشجویان جهادی بهره برداری شد.

مدیر عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی استان همدان اظهار کرد: هفت باب خانه در نقاط محروم استان همدان به همت دانشجویان جهادی بهره برداری شد.محمدی با بیان اینکه استقبال دانشجویان در حوزه فعالیت و خدمت‌رسانی به مناطق محروم هر سال بیشتر می‌شود افزود: برگزاری اردوهای جهادی علاوه بر عمق معنوی بر مهارت‌های فردی و اجتماعی جوانان نیز می‌افزاید که این مهم از اهداف برگزاری اردوها است.

وی با بیان اینکه طبق روال سال‌های گذشته بازه زمانی اردوهای جهادی فصل تابستان است اظهار کرد: اقدامات ستادی از قبیل سازماندهی، نظم بخشیدن، جذب امکانات و تجهیزات و بررسی نیازمندی‌ها در حال پیگیری و انجام است تا در تابستان شاهد برگزاری هر چه بهتر اردوها باشیم.

خدمات‌رسانی ۴۰ جهادگر در اردوی جهادی دانشگاه فرهنگیان همدان

معاون جهادی بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر همدان نیز گفت: ۴۰ جهادگر دانشجو معلم خواهر سال گذشته در گروه جهادی بسیج دانشجویی این دانشگاه در روستاهای محروم شهرستان اسدآباد فعالیت داشتند.

نیکو بیابانی با بیان اینکه گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر همدان در روستاهای محروم شهرستان اسدآباد حضور یافت اظهار کرد: این اردو طی هشت روز از ۲۴ مرداد ماه در روستاهای چنار، احمدآباد و یوسف آباد واقع در شهرستان اسدآباد برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این اردو را محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به محرومین در عرصه های فرهنگی، آموزشی، تربیتی و عمرانی برشمرد و عنوان کرد: طی این اردو ضمن برقراری کلاس‌های آموزشی برای کودکان و دانش آموزان، برنامه‌های فرهنگی و مشاوره‌ای متنوعی برای اهالی روستا و خانواده‌ها در حوزه تربیت فرزند، احکام شرعی و سبک زندگی اسلامی و توحیدی برگزار شد.