ساری- ایرنا- مدیرکل فرودگاه های مازندران از اعزام نخستین گروه زائران حج تمتع این استان به سرزمین وحی خبر داد و گفت: این گروه از زائران ساعت حدود چهار صبح امروز یکشنبه از فرودگاه شهدای ساری عازم سرزمین وحی شدند.

اکبر حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دومین پرواز زائران مازندرانی حج تمتع ساعت ۲۳ و ۵۰ دقیقه فردا دوشنبه عازم عربستان می شوند .

وی تعداد پرواز اعزام زائران مازندرانی به حج تمتع را ۱۸ سورت پرواز اعلام کرد و ادامه داد: زائران مازندرانی از ۶ تا ۱۲ خرداد با ۱۸ سورتی پرواز از فرودگاه شهدای ساری عازم سرزمین وحی خواهند شد.

مدیر کل فرودگاه های مازندران ادامه داد : زائران مازندرانی حج تمتع امسال در قالب ۳۲ کاروان اعزام می شوند.

حسنی اظهار داشت : به تعداد چهار هزار و ۲۴۰ زائر برای به جای آوردن مناسک حج تمتع از مازندران به زیارت خانه خدا مشرف می شوند.

وی گفت : پس از چشم انتظاری ۱۵ ساله و صرف زمان زیاد و هزینه برای مشرف شدن به حج تمتع با مطالعه و شناخت کامل مناسک حج در این سفر معنوی شرکت کنند و به توصیه روحانیون همراه کاروان ها توجه کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۱۴ کاروان از اواخر اردیبهشت از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد