شهرکرد- ایرنا- نماینده وزیر آموزش و پرورش در جریان سفر به شهرکرد گفت: امتحانات نهایی دانش‌آموزان با رعایت تمام تدابیر امنیتی و حفاظتی در حال اجراست.

زهرا مظفر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از حوزه امتحان نهایی و همچنین گزینش آزمون استخدامی آموزگاری چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازرسی‌ها انجام شده در سطح حوزه‌های امتحان نهایی استان، این امتحانات در همه حوزه‌های امتحانی به صورت عالی در سه پایه دهم، یازدهم و دوزادهم در حال برگزاری است و تمام تدابیر خاص امنیتی و حفاظتی از سوی وزارت آموزش و پرورش مناطق و استان‌ها به کار گرفته شده است تا حق دانش‌آموزی ضایع نشود.

به گفته مظفر، دانش‌آموزان در کمال آرامش و امنیت در حوزه‌های امتحان نهایی حاضر و امتحانات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان برای رفع مشکلات احتمالی دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون نهایی در قالب کار ابتکاری میز خدمت در مناطق ۱۷ گانه آموزشی با حضور نمایندگان آموزش و پرورش برپا شده است، گفت: با برپایی این میزهای خدمت در صورتی که خللی در دریافت کد و یا مشکلات برای دانش‌آموزان باشد با حضور نماینده منطقه و استان در حوزه‌ها، این مشکلات رفع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه ۲ هزار همکار فرهنگی در سراسر استان به عنوان عوامل اجرای حوزه‌های آزمون نهایی مشغول فعالیت هستند، گفت: برای نخستین بار در استان تعداد ۲۹۹ حوزه آزمون نهایی در ۱۰۸ فضای فیزیکی در آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان فعال شدند و برای همه این حوزه‌ها تجهیزات الکترونیکی و امنیتی مورد نیاز تامین شده است.

افشین امیریان افزود: به منظور اجرای مطلوب آزمون‌های نهایی تعداد ۶ کارگروه در سطح استان‌ها و مناطق آموزش و پرورش شامل کارگروه استاندارد سازی آزمون‌ها و آیین نامه‌ها، حفاظت ، نظارت، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، فناوری و پشتیبانی فعال شده اند.

به گزارش ایرنا، امتحانات نهایی ۴۳ هزار دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری در۱۰۸ حوزه امتحان نهایی در حال اجراست.