اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی این استان شناسایی شده و اقدامات لازم برای رفع این نیازها انجام خواهد شد.

هاشم علایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اجرای برنامه‌های حمایتی مختلف با هدف شناسایی و رفع نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی خبر داد و اظهار کرد: دانش و فناوری یکی از الزامات مهم توسعه صنعت است که با باروری و به‌کارگیری طرح ‌و ایده‌های فناورانه زمینه‌های رشد و شکوفایی تولید و صنعت استان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم نهادینه شدن فرآیند فناوری در صنعت با فعالیت‌های پژوهشی ادامه داد: با بهینه کردن سرمایه‌گذاری‌ها، زمینه‌های اقتصاد صنعتی و دانش محور در استان تسهیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: واحدهای تولیدی که به صورت سنتی در حال فعالیت هستند، برای بقا در دنیای رقابت امروز مجبور به ارتقای فناوری و تکنولوژی خود هستند که در این راستا حمایت از شناسایی، ارزیابی و دسته‌بندی نیازها و مسائل فناورانه واحدهای تولیدی از جمله مواردی است که مورد حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی قرار می‌گیرد.

علایی همچنین از شناسایی و رفع نیازهای فناورانه پنج واحد تولیدی در استان خبر داد و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی با برگزاری نشست‌ها ، بازدیدها و کلینیک‌های کسب و کار، فرصت بهره‌مندی واحدهای تولیدی از خدمات مشاوره‌ای، آموزشی و سایر حمایت‌ها را به منظور افزایش دانش و تکنولوژی آنها فراهم کرده است.

وی، حمایت‌های این شرکت از واحدهای تولیدی را در راستای توانمندسازی آنها و ارتقای تولید و اشتغال برشمرد و اظهارامیدواری کرد در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم و حمایت از واحدهای تولیدی شاهد رشد و شکوفایی روزافزون صنعت استان باشیم.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.