به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، محمد مهدی ذوالفقارزاده از برنامه ویژه این دفتر به منظور ارتقای مهارتهای کارگزاران فرهنگی در مواجهه با اقتضائات جدید فعالیتهای فرهنگی در دانشگاهها خبر داد.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اعلام این خبر افزود: در همین راستا با همفکری و تعامل معاونان، مدیران و کارشناسان، نیازسنجی آموزشی، مبتنی بر روشهای علمی صورت گرفته است.
ذوالفقارزاده با بیان اینکه ۵ نشست آموزشی تحت عنوان «کنشگری فرهنگی رسانهای؛ از ایدهپردازی تا جریان سازی» ویژه کارشناسان دانشگاههای مناطق دهگانه برگزار شده است اظهار داشت: در این نشستها ۲۴۵ کارشناس فرهنگی و ۸۰ کارشناس روابط عمومی دانشگاهها در قالب ۵۳۲۱ نفر ساعت آموزش دیدند.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامهریزی فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: این نشستها به میزبانی دانشگاههای الزهرا (س)، بوعلیسینا، شیراز، فردوسی و گیلان برگزار شده است. بر اساس نتایج نظرسنجیهای صورت گرفته، این دورهها مورد رضایت ۹۸ درصدی شرکت کنندگان قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: نشستهای آموزشی برگزار شده به صورت کارگاههای تعاملی در بازه زمانی ۳ روزه برگزار شده است که در روز اول روشهای خلاقیت در کنشگری فرهنگی، در روز دوم روشهای تولید محتوا و بازاریابی محتوایی و در روز سوم تولید محتوا به صورت کار تیمی، اجرایی شده است.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامهریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: تداوم برگزاری این قبیل نشستها، به طور جدی در دستور کار قرار دارد تا به صورت حضوری و یا غیرحضوری آموزشهای مورد نیاز دستاندرکاران فرهنگی دانشگاهها متناسب با ابزارهای نوین در دسترس و نیز ذائقههای متنوع و متکثر نسل جوان دانشجو ارائه شود.