تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های خدمات غیرحضوری الکترونیک صنعت آب و فاضلاب، گفت: سامانه هما (پنجره واحد هوشمند متمرکز آبفا) با هدف افزایش بهره‌وری و ارتقای سطح کیفیت و کمیت مشتری گرایی و تکریم مراجعان راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، «هاشم امینی» در همایش سراسری معاونان درآمد و امور مشترکان شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور افزود: هوشمندسازی و توسعه فعالیت‌های الکترونیک در قالب راه‌اندازی سامانه‌های پاسخگویی برخط و به‌کارگیری کنتورهای هوشمند، به عنوان یکی از راهبردهای جدی صنعت آب و فاضلاب به منظور کاهش هزینه‌های شهروندان، افزایش رضایت‌مندی مشترکان و مقابله با هرگونه اتفاقات احتمالی که منجر به خدشه‌دارشدن اقدامات شود در دستور کار جدی آبفای کشور قرار دارد و روند تحقق موضوع را رصد خواهم کرد.

وی ادامه‌داد: جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز به منظور بهبود شرایط خدمات‌رسانی به مشترکان و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، یکی دیگر از اولویت‌های کاری صنعت آب و فاضلاب در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، پیشتر در همایش ملی بهره وری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از تلاش برای ایجاد سامانه تله متری و اسکادا خبر داد که موجب توزیع بهینه آب خواهد شد.

امینی گفت: سامانه های GIS محور در بخش آب توسعه داده می شود تا مردم راحت‌تر خدمات را دریافت کنند.