به گزارش ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، سیدمحمدرضا فیاضی بروجنی در این رابطه اظهار داشت: با توجه به رویکرد راهبردی سازمان تأمیناجتماعی در زمینه توسعه پوشش بیمهای، تلاش شد تا در ایام برگزاری سیوپنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران که به تعبیری مهمترین رویداد فرهنگی کشور و مورد توجه نسل جوان، دانشجویان و خانوادهها است؛ طرح ویژهای با هدف تلفیق فرهنگ بیمهای و فرهنگ کتاب و کتابخوانی اجرایی شود که بر اساس آن همه دانشجویان، دختران و بانوان خانهداری که در ایام نمایشگاه به جمع خانواده بزرگ تأمیناجتماعی پیوستند.
وی ادامه داد: این افراد مشمول هدیه ۴۰۰ هزار تومانی بن خرید کتاب شدند. بر اساس آمار مرکز فناوری اطلاعات، از ۱۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد ماه که بازه زمانی اجرای این طرح بود؛ در مجموع ۱۷ هزار و ۷۶۴ نفر به جمع خانواده بزرگ تأمین اجتماعی اضافه شدند؛ که با توجه به شرایط تخصیص هدیه کتاب مبنی بر الزام پرداخت حق بیمه تا پایان خرداد، ۱۳ هزار و ۶۷۹ نفر از این هدیه برخوردار شدند.
اجرای برنامه های مرتبط بامسائل خانواده و جوانی جمعیت در نمایشگاه کتاب
فیاضی افزود: همچنین با توجه به اثرپذیری بالای سازمان تأمین اجتماعی بهعنوان یک سازمان بیمهگر بیننسلی از متغیرهای کلان جمعیتی، تلاش کردیم با رویکرد حمایت از فرهنگ جوانی جمعیت و مسائل مرتبط با خانواده و با تأکید بر "حال خوبِ با هم بودن"، فضایی ویژه را با نام «خانواده ما» و به عنوان پیوستی خانوادگی برای نمایشگاه کتاب ایجاد کنیم. غرفه "خانواده ما" در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، رویدادهای متنوعی را با محوریت خانواده و جوانی جمعیت طراحی و اجرا کرد که علاوه بر استقبال عموم بازدیدکنندگان نمایشگاه، منجر به ارتباط و تعامل همافزا با فعالان و دغدغهمندان حوزه جمعیت و خانواده شد تا شاهد شکلگیری زمینههای همکاری مشترک در این موضوع راهبردی کشور باشیم.
وی با اشاره به اینکه معمولاً تولیدات رسانهای و فرهنگی در موضوعات راهبردی نظیر جمعیت، وجه سلبی داشته و در نحوه ارائه پیام کمتر از ظرفیتهای حوزه هنری و استفاده از زبان متناسب با ذائقه عمومی استفاده میشود، گفت: تلاش داشتیم تا با ایجاد زبان مشترک با فعالان رسانهای، تولیدات و حال و هوای کلی غرفه "خانواده ما"، حس و حال خوبی را برای بازدیدکنندگان ایجاد کند.
وی افزود: تا ضمن پایبندی به ایدههای محتوایی، مخاطبان ولو برای لحظاتی کوتاه که مهمان این فضا هستند، نسبت به موضوع اصلی یعنی ضرورت با هم بودن ذیل نهاد خانواده، بیشتر توجه پیدا کنند. به همین جهت بود که فارغ از مواردی نظیر فراخوان ایدههای مرتبط با حوزه جوانی جمعیت و برگزاری نشستهای تخصصی با نویسندگان و فعالان رسانهای و سیاسی حوزه خانواده و جمعیت، رویدادهای خلاقانهای نیز طراحی و اجرا شد تا در این رویدادها و تولیدات نظیر "دیوار ما"، "قصه ما"، "رادیو ما"، "فراما"، "درخت زندگی ما" و "عکس ما" بتوانیم توجه را به حال خوب با هم بودن بیشتر جلب کنیم. اتفاقی که به لطف خدا مورد استقبال عموم بازدیدکنندگان و تعداد قابل توجهی از فعالان و مسئولان سیاسی و رسانهای مرتبط با حوزه جمعیت واقع شد.
مدیرکل روابطعمومی سازمان تأمیناجتماعی گفت: این سازمان بزرگترین نهاد بیمهگر کشور است که افتخار دارد با خانوادهای به وسعت بیش از ۴۶ میلیون نفر از هموطنان عزیزمان در بخشهای مختلف کشور در ارتباط بوده و خدمات متنوعی در حوزه خدمات بیمهای، خدمات درمانی و فعالیتهای اقتصادی ارائه میکند. یکی از گروههای مخاطبانی که این سازمان در دوره اخیر تلاش کرده تا پوشش خدمات بیمهای را ناظر به ایشان توسعه دهد، جامعه دختران و بانوان خانهدار و همچنین دانشجویان است.