به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت امور رسانهای و تبلیغاتی، عباس محمدیان با اشاره به نقش پررنگ مردم در نظارت بر تبلیغات، اظهارداشت: پس از راهاندازی سامانه «نظارت مردمی بر تبلیغات» با هدف ساماندهی و ارتقای سلامت و قانونمداری فضاهای تبلیغاتی، تاکنون بیش از ۱۲ هزار گزارش مردمی دریافت شده است و هر گزارش پس از بررسی توسط کارشناسان، برای پیگیری به مراجع تخصصی ارسال میشود.
وی با اشاره به اینکه سامانه «نظارت مردمی بر تبلیغات» برای رفع چالش محدودیت ظرفیت نهادهای حاکمیتی در اعمال نظارت و جلوگیری از سودجویی و تخلفات احتمالی افراد راه اندازی شده است، افزود: در چارچوب سیاستهای دولت سیزدهم و شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی، توانستیم مردمیسازی را به عنوان بازوی کمکی وارد عرصه نظارت کنیم.
محمدیان گفت: همچنین با هدف ایجاد همافزایی میان سامانه نظارت مردمی بر تبلیغات و استفاده از ظرفیت پیامرسانهای داخلی برای افزایش ضریب نفوذ نظارت عمومی، شناسه کاربری @nezaratbartablighat در #ایتا، #بله، #روبیکا، #سروش_پلاس و ... ایجاده شده است.
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بر همین اساس همه شهروندان میتوانند علاوه بر سامانه «نظارت مردمی بر تبلیغات»؛ از طریق این شناسه در بستر پیامرسانهای داخلی نیز تخلفات تبلیغاتی، نظرات، پیشنهادات، انتقادات و گزارشات خود را ارسال کنند.