مشهد- ایرنا- سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۵۰ دستگاه خودرو در سیل اخیر استان خسارت دیده که ساز و کار پرداخت خسارت به مالکان آنها مشخص شده است.

سید رضا عباسی نیشابوری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مالکان خودروهایی که در سیل اواخر اردیبهشت ماه خسارت دیده‌اند، باید به صورت کتبی تقاضای مطالبه خسارت دهند و پاسگاه انتظامی محل در یک صورتجلسه درخواست خسارت آنها را تایید کند.

وی ادامه داد: میزان خسارت اعلام شده توسط شرکت‌های بیمه ارزیابی می شود و سپس مجموع خسارات که بیشتر مربوط به مشهد است توسط فرمانداران به استانداری اعلام خواهد شد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: خودروها برای دریافت خسارت الزام به داشتن بیمه بدنه ندارند و برای هر خودرو و به تناسب خسارت تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض پرداخت خواهد شد.

عباسی افزود: این خسارات فقط برای خودروهای آسیب دیده از سیل است و خودروهایی که در جریان تگرگ آسیب دیده اند مشمول دریافت خسارت نمی شوند.

بارشهای تندری اواخر اردیبهشت ماه همراه با تگرگ و وقوع سیلاب مناطق مختلف شهری و روستایی خراسان رضوی را فرا گرفت که علاوه بر ایجاد خسارت‌های فراوان به بخش راه، کشاورزی و زیرساختهای آب و برق استان، سبب فوت ۱۰ نفر در مشهد و فریمان شد.