ساوه - ایرنا - رییس اداره راه و شهرسازی ساوه گفت: پیشرفت فیزیکی باند دوم جاده همدان - همدان به طول ۱۴ کیلومتر با تخصیص به هنگام اعتبارات به ۲۰ درصد رسید و عملیات تکمیلی با جدیت در حال انجام است.

حمزه فضلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به منظور کاهش تصادفات و افزایش ایمنی تردد مسافران هم اکنون تعریض جاده قدیم ساوه - همدان در دستور کار است.

وی اضافه کرد: این طرح هم اکنون به طول ۱۴ کیلومتر از سمت ساوه در قالب یک قرار داد موسوم به ساوه غرق آباد به پیمانکار واگذار شده و ۷۳۷ میلیارد ریال از اعتبار آن نیز تخصیص شده است.

وی با اشاره به اینکه ادامه تامین اعتبار این طرح در اعتبارات ۱۴۰۳ نیز لحاظ شده است یادآور شد: اجرای این طرح از زمستان سال گذشته آغاز شده و هم اکنون در مرحله زیرسازی و عملیات خاکی با پیشرفت ۲۰ درصد در حال اجرا است.

جاده قدیم ساوه - همدان تا پیش از ساخت آزادراه از شریان های ارتباطی اصلی مرکز به غرب کشور بود و اکنون نیز از راه های پرتردد و حادثه خیز کشور است.

شهرستان ساوه به دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد راه اصلی برای اتصال مناطق شمالی به جنوب و مرکز کشور به استان‌های غربی محسوب می‌شود و دارای ۱۴۷ کیلومتر آزادراه در سه مسیر به سمت همدان، تهران و سلفچگان است.