بروجرد - ایرنا - فرماندار بروجرد گفت: رفع مشکل ترافیک شهر یکی از مطالبات و خواسته‌های مردم است که باید با فراهم کردن زیرساخت ها و ارائه طرحی کارشناسی رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلم مرادی روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک که در محل سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: هسته مرکز شهر در ساعاتی از روز به طور کامل مسدود و برای مردم آزاردهنده است که برای حل این مشکل شهرداری، شورای شهر، پلیس و معاونت مرتبط در فرمانداری باید با اولویت و فوریت نسبت به ارائه طرح و حل این مشکل اقدام کنند و با تشکیل اتاق فکر برای حل این مشکل ابعاد مختلف مورد بررسی و در جلسه بعدی شورای ترافیک تصمیم جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی ترافیک هسته مرکزی شهر که با مشاوره دانشگاه آیت الله بروجردی در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت، افزود: این طرح در چندین مرحله مطرح و مورد بررسی قرار گرفته به طوری که تمام جزییات در آن لحاظ شده و با ایجاد زیرساخت ها قبل از اجرای آن می تواند در حل مساله ترافیک شهر موثر باشد.

فرماندار بروجرد بیان کرد: برخی طرح ها تبعات اجتماعی دارند، که ممکن است همراه باتغییراتی باشد اما نباید از اینگونه تغییرات ترسید و زمینه های اجرای آن را چنانچه در نهایت به نفع مردم باشد، فراهم کرد.

مرادی افزود: طرح ساماندهی دستفروشان هم از جمله طرح هایی بود که ابتدا همراه با اعتراض و ترس از تغییرات احتمالی متعاقب آن همراه بود ولی اکنون که اجرا شده به عنوان طرحی خوب نام برده می شود بنابراین نباید از برخی تغییرات ترسید.

فرماندار بروجرد یادآور شد: حل مشکل ترافیک یکی از نیازهای مردم است و از ما انتظار دارند که این مشکل را حل کنیم، اقداماتی همچون حل مشکل دوربین ها و یا جمع آوری دست فروشان از جمله مقدمات لازم برای حل این مشکل بود که اکنون انجام شده و باید بتوان طرح مطالعاتی برای حل این مشکل را ارائه داد و زیرساخت ها و مقدمات بیشتر اجرای آن را فراهم کرد.

وی افزود: اینکه به خاطر ترس از تغییراتی که اجرای طرح ها دارند نمی توان مشکل ترافیک را حل نکرد بلکه یا با فراهم کردن زیرساخت های لازم طرح مطرح شده فعلی را انجام داد یا ظرف مدت زمان یک ماهه طرح جایگزین ارائه شود و با بررسی جوانب مختلف مساله ترافیک شهر حل شود.

جمع آوری دستفروشان و حل مشکل ترافیک در خیابان جعفری

شهردار بروجرد گفت: با اجرای طرح ساماندهی دستفروشان مشکل ترافیک در سه راه جعفری به طور کامل رفع شده است.

یحیی عیدی بیرانوند افزود: اجرای طرح ساماندهی دستفروشان که در خیابان شهدای بروجرد چند ماهی از اجرای آن می گذرد نیز باعث کنترل ترافیک در ساعاتی از روز شده است اما از ساعت ۱۶ همچنان در این محدوده با ترافیک بالایی مواجه هستیم که بخش عمده ای از این ترافیک ناشی از بی نظمی های ایجاد شده از سوی برخی خودروهای شخصی است.

وی با تاکید بر اینکه این مشکل قابل حل است، بیان کرد: با افزایش نیروهای راهور و با کمک گرفتن از بخش خصوصی و ساماندهی سواری های شخصی می توان مشکل ترافیک در هسته مرکزی شهر را رفع کرد.

عیدی بیرانوند بیان کرد: ما آمادگی به کارگیری ۱۰ نفر نیروی راهور با کمک بخش خصوصی را داریم تا با استفاده از همه ظرفیت ها بتوان نظم بیشتری برای حل مشکل ترافیک در هسته مرکزی شهر ایجاد کرد و با افزایش حضور پلیس به طور موقت در ساعت هایی از روز نظارت هایی انجام داد.

تبعات اجتماعی برخی طرح ها مانع از اجرای آنها می شود

رییس شورای شهر بروجرد نیز با تاکید بر اینکه هم اکنون زمینه اجرای طرح مذکور با عنوان طرح مطالعات ساماندهی ترافیک هسته مرکزی شهر که در جلسه شورای ترافیک امروز مطرح و بررسی شد وجود ندارد، اظهار کرد: به طور قطع الان شرایط اجرای این طرح وجود ندارد به لحاظ اینکه اجرای برخی طرح ها تبعات و هجمه های اجتماعی بالایی دارد.

محمد پاپی نژاد به اجرای طرح ساماندهی دستفروشان اشاره کرد و افزود: اجرای همین طرح در ابتدا همراه با مشکلات بسیار بالایی بود برخی دستفروشان را به همکاری نکردن تشویق می کردند.

رییس شورای شهر بروجرد تاکید کرد: چنانچه آمادگی فرهنگی جامعه برای اجرای چنین طرحی فراهم شود تا همه آمادگی پذیرش برخی تغییرات متعاقب را داشته باشند می توان به اجرای چنین طرح هایی امیدوار بود در غیر این صورت ما به مشکل روبرو می شویم و اجرای آن امکان پذیر نیست.

پاپی نژاد با تاکید بر ایجاد برخی اصلاحات در طرح مذکور گفت: برخی میادین در شهر چون حالت نماد بخود گرفته اند نمی توان در آنها تغییرات ایجاد کرد از جمله سبزه میدان در خرم آباد بنابراین باید ضمن امادگی فرهنگی برای اجرای برخی طرح ها به جزییات هم توجه شود و چنانچه برخی افراد به مخالفت و ایجاد بی نظمی پرداختند همکاری سایر دستگاه‌ها برای حل مشکل ضروری است.