دزفول – ایرنا – مدیر توزیع برق دزفول گفت: ۱۴۲ دستگاه ترانسفورماتور طی یکسال اخیر در شبکه برق این شهرستان نصب شده و برای عبور از اوج مصرف بار تابستان نیز ۳۶ دستگاه ترانسفورماتور آماده نصب است.

علیرضا شرف آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، همراهی مردم برای عبور از تابستان امسال با حداقل خاموشی را ضروری دانست و بیان کرد: خاموشی‌های با برنامه و بی‌برنامه ‌شهرستان دزفول در تابستان سال گذشته نسبت به تابستان سال ۱۴۰۱، با همکاری شهروندان حدود ۳۰ درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه اوج بار برق مصرفی شهرستان دزفول در تابستان سال گذشته به ۴۰ مگاوات رسید، افزود: این آمار نسبت به سال ۱۴۰۱ تنها ۲ درصد رشد داشت که این نشان از همکاری مردم در مصرف بهینه از برق است.

مدیر توزیع برق دزفول بیان کرد: مدیریت مصرف و همچنین توسعه و تقویت شبکه برق موجب شد تا خاموشی‌های با برنامه و بی‌برنامه دزفول در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰ درصد کاهش یابد که با برنامه ریزی انجام شده تلاش مدیریت توزیع برق ادامه کاهش خاموشی‌ها در تابستان امسال نسبت به سال گذشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح تشویقی وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق افزود: ۶۱ هزار مشترک کم مصرف برق در دزفول به دلیل رعایت الگوی مصرف تابستان، سال گذشته ۱۸۰ میلیارد ریال پاداش دریافت کردند که این پاداش در قبوض برق مصرفی آنها اعمال شده است.

به گزارش ایرنا، طرح پاداش مدیریت مصرف برق از ابتدای خرداد سال گذشته در کل کشور آغاز شد و براساس آن، مشترکان برق بر مبنای میزان مصرف امسال خود نسبت به مصرف مشابه تابستان سال قبل به سه گروهِ کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم شدند.

در راستای تشویق مشترکانی که نسبت به رعایت مدیریت مصرف اهمیت قائل شده و مصرف آنها نسبت به مدت مشابه سال گذشته(تابستان) کاهش داشته است، پاداش قابل توجهی پرداخت شد و برای مشترکان پرمصرف برق نیز به دلیل مصرف بیش از حد الگو(سه هزارکیلووات در هر ماهِ تابستان)، جریمه در نظر گرفته شد.

امسال نیز پاداش مدیریت مصرف برق از ابتدای خردادماه در کشور اجرایی شده است.

جمعیت شهرستان دزفول با روندی رو به افزایش براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ بالغ بر ۴۴۵ هزار نفر، سی‌امین شهرستان پرجمعیت کشور و دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان است که با این وجود با برخی مشکلات زیرساختی از جمله روشنایی معابر و افت ولتاژ در برخی مناطق مواجه است.

شهرستان دزفول دارای چهار بخش مرکزی، چغامیش، سردشت و شهیون و ۱۲ شهر است. شهرهای صفی آباد، شمس آباد، حمزه، میانرود، امام، سالند، دزفول، سیاه منصور، چغامیش، شهیون، منتظران و جندی شاپور شهرهای تابعه شهرستان دزفول هستند.

شهرستان دزفول حدود ۱۷۰ هزار مشترک برق دارد.