مهاباد- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: حکم قطعی متهمان پرونده فساد در شورای شهر و شهرداری مهاباد در محاکم تجدیدنظر استان صادر شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی روز سه‌شنبه در این خصوص اظهار کرد: در رسیدگی به پرونده فساد ۲ نفر از اعضای شورای شهر وقت و یک نفر از کارکنان شهرداری و یکی از سردفتران مهاباد از سال ۱۴۰۰، پس از تحقیقات مقدماتی حکم بدوی محکومیت متهمان صادر شده بود.

وی اضافه کرد: این افراد به اتهاماتی همچون پرداخت رشوه، اعمال نفوذ، تحصیل مال از طریق نامشروع، مشارکت در جعل اسناد رسمی، جعل امضای مقام قضایی و مهر شورای حل اختلاف مهاباد دستگیر شده بودند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: پس از صدور حکم بدوی با اعتراض متهمان، پرونده در یکی از شعب تجدیدنظر استان مطرح و پس از رسیدگی با رد تجدیدنظرخواهی، حکم محکومیت قطعی حبس های طولانی مدت ۱۲سال، ۱۰ سال، ۹ سال و هشت سال، بیش از ۸۰ میلیارد ریال جزای نقدی، شلاق و انفصال از مشاغل دولتی این افراد صادر شد.

شهر ۱۸۰ هزار نفری مهاباد دارای ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت بوده و از سال ۱۳۰۶ بلدیه یا شهرداری در آن راه‌اندازی شده است.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.