اردبیل - ایرنا - معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۲۴۲ هزار مسافر در ۲ ماه امسال در این استان جابجا شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا شیرین زاده روز سه شنبه در بازدید از پایانه مسافربری شهرستان کوثر با بیان اینکه در ۲ ماه پارسال ۲۵۵ هزار و ۶۷۸ مسافر در استان اردبیل جابجا شده بودند، افزود: میزان جابجایی مسافران در ۲ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: این میزان جابجایی مسافر در استان اردبیل در قالب ۳۹ هزار و ۲۸۱ مورد سفر انجام شده است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: از این تعداد ۱۲۶ هزار و ۵۴۳ نفر با اتوبوس، ۲۲ هزار و ۳۵۸ نفر با وسیله نقلیه مینی‌بوس و ۹۲ هزار و ۴۰۲ نفر نیز از طریق ناوگان عمومی سواری در استان جابجا شدند.

شیرین زاده ادامه داد: در ۲ ماه سال جاری ۱۳۵ هزار و ۸۹۹ مسافر از شهرستان اردبیل، ۴۰ هزار و ۴۳۰ مسافر از شهرستان مشگین شهر، ۲۲ هزار و ۵۷۸ مسافر از شهرستان خلخال، ۱۸ هزار و ۵۸۵ مسافر از شهرستان پارس آباد، ۱۴ هزار مسافر از شهرستان گرمی، ۲ هزار و ۴۰۱ مسافر از شهرستان نمین، هزار و ۴۹۹ مسافر از شهرستان بیله سوار، هزار و ۲۵۲ مسافر از شهرستان کوثر، ۶۰۰ مسافر از شهرستان نیر، ۳۶۵ مسافر از شهرستان اصلاندوز، ۳۴۵ مسافر از شهرستان سرعین و بیش از سه هزار مسافر نیز از سایر شهرستان‌های استان به مقاصد مختلف کشور جابجا شدند.

وی گفت: هفت پایانه ، ۶۲ شرکت مسافربری ، ۲ هزار و ۲۴۰ راننده و یک‌ هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافری در استان اردبیل به مردم و مسافران خدمات ارائه می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.