سنندج- ایرنا-  مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: بخش خصوصی نقش موثری در توسعه آموزش‌های مهارتی دارد و زمینه فعالیت این بخش در استان فراهم است.

به گزارش ایرنا، سیدعلی علوی روز سه‌شنبه در جمع مدیران آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه‌ای شهرستان سقز اظهار کرد: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای بازوی اصلی این اداره کل در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی در سطح استان هستند.

وی بیان کرد: وجود ۱۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در شهرستان سقز ظرفیت مطلوبی را برای ارائه آموزش های مهارتی به علاقمندان و افراد جویای مهارت ایجاد کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان ادامه داد: افزون بر وجود آموزشگاه‌های ثابت، آموزشگاه‌های سیار و جوار کارگاهی هم در شهرستان‌های مختلف استان در راستای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فعال است و می توان از این پتانسیل هم نهایت استفاده را کرد.

رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان سقز هم با اشاره به وجود ۲ مرکز فنی و حرفه ای دولتی در این شهرستان، اظهار کرد: در این آموزشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف و براساس نیاز جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان کلاس‌های آموزشی و مهارتی برگزار می‌شود.

کاوه احمدزاده با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت زیادی در زمینه نیروی انسانی متخصص و کارآمد است، بیان کرد: جوانان سقزی تاکنون در عرصه های مختلف به ویژه در مسابقات مهارتی به خوبی توانستند استعداد و توانمندی خود را نشان دهند.

وی یادآور شد: یکی از نیازها و مطالبات مردم این شهرستان تکمیل پروژه نیمه تمام مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سقز است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات بیشتر از سوی دستگاه مجری شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.