ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه میزان فضای ورزشی احداثی طی مدت فعالیت دولت سیزدهم در استان یک رکورد محسوب می شود، گفت: عملکرد ورزشی و حمایت‌های ورزشی دولت مثال زدنی بوده و قابل قیاس با دوره‌های ‌پیشین نیست.

به گزارش ایرنا، رضا ابراهیمی روز دوشنبه در جلسه شورای ورزش آذربایجان غربی با تسلیت شهادت رییس جمهور و شهدای خدمت اظهار کرد: عملکرد دولت سیزدهم در این استان قابل قیاس با دوره‌های قبل نیست و خوشبختانه شاهد عملکرد خوب و منحصربه‌فردی در حوزه ورزش هستیم.

وی اضافه کرد: جهش خوبی در حوزه ورزش ایجاد شده و علاوه بر شکل‌دهی زیر ساخت‌ها در عمر ۳۴ ماهه عملکرد دولت سیزدهم، استعدادهای بسیاری در بخش ورزش و بین حوانان این منطقه شکوفا شده است.

وی ادامه داد: امروز اگر شاهد شکوفایی جوانان آذربایجان‌غربی در المپیک، المپیاد و مسابقات بین‌المللی هستیم، نشان از توجه دولت سیزدهم به استعدادیابی بین جوانان است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ارتقای فضای ورزشی در استان را عظیم و بی‌نظیر عنوان کرد و افزود: پیشرفت و توسعه ورزش این استان نیازمند تببین در جامعه هدف و بیان توسعه آن از طریق رسانه‌ها است.


ابراهیمی با اشاره به ایده‌آل بودن وضعیت آذربایجان غربی در میزبانی مسابقات ورزشی‌ گفت: با همت دولت سیزدهم شاهد برگزاری موفق مسابقات ملی، بین‌المللی، جام ملت‌های والیبال آسیا، جام جهانی کبدی جوانان، جام جهان پهلون تختی در آذربایجان‌غربی بودیم.

وی با تاکید بر لزوم ‌بهره‌مندی از ظرفیت‌شهرستان‌ها در میزبانی مسابقات افزود: برنامه اجرای رشته‌های مختلف ورزشی بر اساس ظرفیت‌ شهرستان‌ها باید تبیین و اجرا شود تا بتوانیم نشاط اجتماعی را در سطح استان و میان اقشار مختلف این استان ترویج دهیم.

وی رشته والیبال را رشته اول ارومیه و آذربایحان‌غربی عنوان کرد و ادامه داد: ارومیه با والیبال شناخته می‌شود اما متاسفانه آن طور که باید و شاید نتوانسته ایم از ظرفیت این رشته ورزشی بهره‌مند شویم چراکه این استان توان بهره‌مندی از چندین تیم در حد شهرداری ارومیه را دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با قدردانی از حمایت‌ها و توجه ویژه استانداری به حوزه ورزش و جوانان اظهار کرد: با وجود اجرای پروژه‌های موفق در سطح استان هم اکنون شاهد اجرای ۱۶۹ پروژه ورزشی در وسعت ۵۴۳ هزار مترمربع با اعتبار ۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال هستیم.

سجاد بیرامی افزود: پروژه‌های شهری حدود ۹۹ هزار مترمربع و پروژه‌های ورزش روستایی نیز در قالب حدود ۷۰ هزار متر مربع هم اکنون در حال اجراست که به زودی شاهد اخبار خوبی در این زمینه خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، روسای هیات های ورزشی در این جلسه با تاکید بر لزوم رفع مشکلات و موانع ورزشی رشته خود، خواستار حمایت کارگروه ورزشی شدند که معاون سیاسی استانداری آذربایجان‌غربی دستوراتی در این خصوص صادر کرد.