هادی زند عصر سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ساعت ۱۳:۱۶ دقیقه روز سهشنبه هشتم خردادماه ۱۴۰۳، قطار ۱۰۶ که از قطارهای نسل اول متروی تهران (DC) است و از ایستگاه تجریش به سمت کهریزک در حال حرکت بود، به دلیل اشکال در مقاومت سقفی واگن شماره ۴ در ایستگاه شهدای هفتم تیر دچار دودگرفتگی جزیی شد.
مدیر ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری مترو تهران افزود: متصدی سکوی ایستگاه شهدای هفتم تیر بلافاصله پس از مشاهده دود با کپسول آتشنشانی آن را مهار کرد و پس از حدود پنج دقیقه، قطار (در ساعت ۱۳:۲۱) به حرکت خود ادامه داد.
زند تاکید کرد: قطار ۱۰۶ پس از رسیدن به پایانه فتحآباد، توسط تکنسینهای فنی به طور کامل مورد بازبینی قرار گرفت.
براساس این گزارش، اشکال در مقاومت سقفی و بهتبع آن تولید دود در قطارهای DC به دلیل قدیمی بودن طراحی و ساختار این نوع از قطارها رخ میدهد و این مشکل هیچ تهدیدی برای ایمنی مسافران ایجاد نمیکند.