یزد- ایرنا- تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد موفق به کسب مقام اول لیگ شبیه‌ساز خودروی خودران در مسابقات بین المللی FIRA OPEN ۲۰۲۴ کانادا شد.

به گزارش ایرنا این رقابتها از ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال به صورت مجازی، در کنار لیگ های حضوری در کانادا برگزار شد و تیم دانشگاه آزاد با درخشش در این مسابقات، برای استان و کشور افتخار کسب کرد.

تیم چهار نفره این دانشگاه شامل آرشام بلیوانی، صائب صالحی، سجاد نائینی و جواد متوسل‌المهدی به سرپرستی جناب زاده در این رقابتها حضور داشتند.

مسابقات "فیرا" در چهار لیگ اصلی برگزار شد که شامل ربات های پرنده، ربات خودرو خودران، گروههای تجاری و چالش های هوش مصنوعی بود که در ۲ رده دانشجویی و دانش آموزی برپا شد.

اولین دوره مسابقات بین‌المللی فیراکاپ آزاد کانادا (Canada FIRA RoboWorld Cup Open Competition ۲۰۲۴) توسط کمیته برگزاری مسابقات فیراکاپ کشور کانادا در شهر ونکور برگزار شد که هر کشور می‌تواند مسابقات فیراکاپ (مسابقات فوتبال ربات‌ها – FIRA RoboWorld Cup) را به صورت آزاد برگزار کند و برندگان این رقابت‌ها گواهی حضور در مسابقات جهانی فیراکاپ را دریافت می‌کنند.

این مسابقات فرصتی برای ارائه آخرین دستاوردها و پیشرفتهای حوزه رباتیک و همچنین رقابت سازنده بین تیمها برای توسعه این فناوری است.

در کنار بخش مسابقات، اجلاس فیرا نیز همزمان برگزار میشود که شامل ارائه مقالات علمی، کارگاههای آموزشی و سخنرانیهای متخصصان حوزه رباتیک و هوش مصنوعی از سراسر جهان است؛ این اجلاس محلی برای تبادل ایده‌ها، یافته‌های جدید و همکاری‌های علمی در این زمینه است.