بندرعباس - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان، اقدامات دولت سیزدهم در زمینه بهبود اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را ستود و گفت: دولت شهید رئیسی بیش از ۱۲۳ هزار شغل ثابت و پایدار در این استان ایجاد کرده است.

عادل شهرزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ همزمان با استقرار دولت سیزدهم حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ شغل در هرمزگان ایجاد شد در حالی‌که در سال ۱۴۰۱ این رقم به ۵۰ هزار و ۷۰۰ شغل و سال ۱۴۰۲ نیز به بیش از ۵۲ هزار شغل رسید و می‌توان گفت که تنها طی ۲ سال گذشته (۱۴۰۱ و ۱۴۰۲)، بیش از ۱۰۰ هزار شغل ثابت و پایدار در سطح استان هرمزگان ایجاد شده است.

تنها طی ۲ سال گذشته، بیش از ۱۰۰ هزار شغل ثابت و پایدار در سطح استان هرمزگان ایجاد شده است.وی بیان کرد: باتوجه به اینکه در سال گذشته تعهد ایجاد اشتغال در هرمزگان ۲۹ هزار و ۶۹ نفر بود اما این استان توانست برای ۵۲ هزار و ۲۷ نفر شغل ثابت و پایدار ایجاد کند؛ این نشان از عزم راسخ دولت مردمی در جهت کاهش نرخ بیکاری در هرمزگان دارد.

رتبه نخست هرمزگان در کاهش نرخ بیکاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی هرمزگان همچنین با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان گفت: سال گذشته نرخ بیکاری در استان به ۳.۸ درصد کاهش یافت که این آمار با پیشرفت ۱۷۹ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱، یک رکورد شکنی محسوب شده و هرمزگان را به رتبه نخست کشور در کاهش نرخ بیکاری رساند.

سال گذشته تعهد ایجاد اشتغال در هرمزگان ۲۹ هزار و ۶۹ نفر بود اما این استان توانست برای ۵۲ هزار و ۲۷ نفر شغل ثابت و پایدار ایجاد کند؛ این نشان از عزم راسخ دولت مردمی در جهت کاهش نرخ بیکاری در هرمزگان دارد.شهرزاد یادآور شد: استان هرمزگان با ۳.۸ درصد کاهش نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ در رتبه نخست و استان‌های کردستان و یزد در رتبه‌های بعدی قرار دارند؛ نرخ بیکاری استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۱.۵ درصد برآورد شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیشترین کاهش را در بین دیگر استان‌ها داشته است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری، ایجاد اشتغال و نرخ مشارکت اقتصادی سه شاخصه مهم در تثبیت کاهش نرخ بیکاری است، تصریح کرد: فرایندی که برای ایجاد اشتغال از سال ۱۴۰۱ تاکنون در استان انجام شده، این است که در حوزه اشتغال حدود ۵۴ هزار شعل با نرخ مشارکت اقتصادی حدود ۴۲ درصد ایجاد شده است؛ یعنی از یک طرف نرخ بیکاری را کاهش دادیم و از طرفی نرخ مشارکت اقتصادی را بالا برده‌ایم؛ این امر موجب ایجاد اشتغال پایدار و تثبیت نرخ بیکاری در بلندمدت خواهد شد.

معاون استاندار هرمزگان اضافه کرد: از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تاکنون (پایان اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود پنج درصد به نرخ مشارکت اقتصادی استان اضافه شده است که این امر نیز تنها موجب ایجاد شغل نشده بلکه تثبیت شغل را نیز به همراه داشته است.

شهرزاد گفت: برای تثبیت شغل ابتدا باید بتوان نرخ بهره‌وری را بالا برد که هرمزگان توانست با امکانات موجود خود میزان تولید را افزایش و به تبع آن در حوزه اشتغال شاهد تثبیت شغل و پایداری آن باشد که در این حوزه نیز افزون بر ۲۸ هزار نفر شغل تثبیت اشتغال داشتیم که این امر نیز با ارتقای ظرفیت‌های تولیدی انجام گرفته بوده است.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین مناطق کشور، طی ۲ سال و نیم گذشته با روی کارآمدن دولت سیزدهم، کارهای زیربنایی در حوزه اقتصاد و ایجاد اشتغال انجام داده است که این امر موجب شده برآیند راهبرد اقتصادی دولت در این استان به‌عنوان نمادی از رویکرد پیشرفت و آبادانی شناخته شود.