به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی روز چهارشنبه افزود: این پل ۲قلو قرار بود یکی از طرحهای منحصر بفرد جادهای باشد اما تکمیل آن بیش از ۲۳ سال طول کشیده است.
وی پس از بازدید میدانی و توضیحات پیمانکار و ناظران پروژه، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان و فرماندار بندرخمیر و گزارش روند اجرا و دلایل رکود این طرح تاکید کرد: وضعیت ساخت این پل ۲قلو نیازمند ارزیابی اصولی و اطمینان بخش است.
احداث پلهای ۲قلو و کنارگذر محور گچین به بندرعباس از سال۱۳۸۰ شروع شده و ساخت پلها و دهانهها بهطور تقریبی تمام شده اما به مرحله تکمیل نهایی نرسیده است.
این پل با توجه به طراحی و مهندسی برای استقامت عبور محمولههای ترافیکی سنگین و فوق سنگین تا بیش از هزار تن و همچنین حذف نقطه حادثه خیز محور بندرعباس - بندرخمیر بهعنوان یک طرح منحر بفرد جادهای معرفی شده است.
مهمترین دلیل تاخیر در تکمیل این طرح، اختصاص نیافتن بودجه لازم از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور (شرکت زیرساخت) در دورههای گذشته است.
با دستور استاندار هرمزگان اسفندماه سال گذشته پیمانکار جدید برای طرح انتخاب شد و پس از بازبینی مجدد جدول زمانبندی ، قرار شد پل ۲قلوی گچین تا پایان امسال به بهرهبرداری برسد.
اعتبار لازم برای تکمیل این طرح مهم در مسیر ترانزیتی و کریدور حمل و نقلی کشور چهار هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.
و حادثه ای که بخیر گذشت
در جریان بازدید استاندار هرمزگان از مسیر حادثه خیز خمیر ، یکی از خودروهای همراه استاندار هرمزگان دچار سانحه و تصادف شد که سه نفر از سرنشینان آن جهت درمان سرپایی به بندرعباس منتقل شدند و بنابر اعلام روابط عمومی استانداری هرمزگان حال همه مصدومان مساعد است.