سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: شهید آیت الله رئیسی در پیگیری و تحقق مطالبات مردم با تصمیمات جهادی پیشگام بود و این ویژگی ارزشمند باید سرلوحه کار همه مدیران کشور باشد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه چهارشنبه در همایش دانشگاهی دافوس که در سالن اجتماعات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سنندج برگزار شد، با اشاره به گرامیداشت یاد شهدای خدمت بویژه شهید آیت‌الله رییسی، اظهار کرد: خدمت‌رسانی صادقانه به مردم و رفع مشکلات جامعه مطالبه رییس جمهور از مسئولان بود.

وی کردستان را سرشار از ظرفیت و موهبت‌های الهی برشمرد که بخشی از آن به برکت و همت دولت سیزدهم شکوفا شده و در مسیر توسعه قرار گرفته‌ است.

استاندار کردستان با اشاره به روند توسعه استان در حال حاضر و مقایسه آن با سال‌های گذشته در ابعاد اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، خدماتی و ذخائر معدنی گفت: بدون شک کردستان و شهرستان قروه طلایی‌ترین نقطه کشور به دلیل ذخایر ارزشمند و فراوان طلا است.

وی از پیگیری و اجرای زنجیره فولاد استان با ۱۸ پروژه صنعتی خبر داد و گفت: حوزه فولاد با سرمایه‌گذاری ۶۳ همت توسط بخش خصوصی و دولتی در حال انجام است که طی چند سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

زارعی کوشا کردستان را قطب کشاورزی کشور برشمرد و بیان کرد: سال گذشته یک میلیون و ۳۷۰ هزار تُن گندم در این استان تولید شد که معادل ۱۰ درصد تولید گندم کشور بود.

وی در زمینه گردشگری، استان کردستان را منطقه‌ای بکر و کم‌نظیر خواند و یادآور شد: منطقه گردشگری اورامان در دنیا مشهور و ثبت جهانی شده است و به تنهایی می‌تواند موجب توسعه صنعت گردشگری غرب کشور شود.

استاندار کردستان نیروی انسانی بسیار مستعد و توانمند را از دیگر ظرفیت‌های ویژه این استان خواند و گفت: این ظرفیت ها بیانگر این است که کردستان محروم نیست و اگر کم‌ و کاستی در برخی شاخص‌ها وجود دارد باید با همت جهادی و تلاش مسئولان برطرف شود.

زارعی‌کوشا با گریزی به شرایط کنونی استان افزود: کردستان امروز هیچ نسبتی با کردستان دهه ۵۰ و ۶۰ و حتی ۷۰ ندارد و نظام در این استان سرمایه‌گذاری گسترده و خدمات زیادی به ‌ویژه بعد از سفر مقام معظم رهبری انجام داده است.

وی به پیشرفت‌های استان در حوزه زیرساخت، آب، راه‌آهن، فرودگاه، کشاورزی، گردشگری، صنعت و خدمات، کاهش شاخص بیکاری، اتمام طرح‌های چند سال برزمین مانده طی ۲ سال و نیم اخیر اشاره کرد و گفت: آب گوارای امروز شهر سنندج که در دهه ۹۰ به دلیل بو و طعم نامناسب آن مشکل جدی برای مردم ایجاد کرده بود، هدیه رئیس جمهور شهید به مردم این شهر بود.