زاهدان - ایرنا - عملیات آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان در گستره هفت هزار و ۵۵۳ هکتار امروز/جمعه/ با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار و جمعی از مسوولان کشوری و استانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات شاخص وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بوده و یک رکورد بی‌سابقه در تامین زمین محسوب می شود، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده واحدهای طرح نهضت ملی مسکن جدید استان در قالب ۱۱۲ هزار و ۴۸۸ واحد مسکونی در سطح هفت هزار و ۵۵۳ هکتار ساخته خواهد شد.
عطاء اله اکبری تاکید کرد: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان بعد از اجرای طرح های آماده سازی می توانند پروانه ساختمانی اراضی واگذار شده را اخذ و ساخت واحد مسکونی خود را آغاز کنند.
وی تاکید کرد: در سایت های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان علاوه بر مکان‌یابی مناسب در انتخاب اراضی و اقداماتی برای اجرایی کردن زیرساخت‌های کافی در مناطق مختلف نیز در نظر گرفته شده است تا محرومیت از خدمات رفاهی و اجتماعی ساکنان را شاهد نباشیم‌.
دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت ارائه خدمات روبنایی در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: همچنین در سایت های این طرح مهم ملی در استان فضای مذهبی، فضای سبز، آموزشی و درمانی برای سکونت مناسب شهروندان دیده شده بطوریکه همزمان با اجرای طرح عملیات ساخت این فضاها نیز شروع خواهد شد تا شاهد زیست مناسبی برای شهروندان استان باشیم.
وی گفت: همچنین با توجه به اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت های مهم سیستان و بلوچستان بوده از تمامی ظرفیت و توان استان در اجرای سریع و کیفی این طرح استفاده می‌شود.
اکبری خاطر نشان کرد: تلاش شده است با بکارگیری پیمانکاران بومی در قالب تعاونی های مسکن بتوانیم گام های موثری را در بهبود شاخص های استانی برداریم.