تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از پایان طراحی محله الگو خبر داد و گفت: بزودی مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید مهدی هدایت روز جمعه افزود: پس از انقلاب هیچ شهرک الگویی در کشور ساخته نشده اما در این دوره از مدیریت شهری جدید به دستور شهردار تهران طراحی ساخت ۲۴ شهرک الگو به پایان رسیده است.

وی تاکید کرد: در این شهرک‌ها تمام هفت سرانه شهری تامین می‌شود همچنین در ساخت و طراحی شهرک‌های الگو از معماری ایرانی و سلامی نیز بهره بردیم و در تلاش هستیم از ظرفیت‌های بومی به بهترین نحو استفاده کنیم.

هدایت ادامه داد: شهرک اکباتان تهران که حدود نیم قرن پیش ساخته شده را می‌توان تولید مسکن با رویکرد محله‌ای دانست که تا به امروز نیز مورد استقبال مصرف کنندگان قرار دارد.

وی گفت: در این دوره مدیریت شهری نیز با طراحی‌های انجام شده و ایجاد خدمات مناسب سکونت امروزی در صدد هستیم محلات الگو را تهران توسعه دهیم تا حتی الامکان نیازهای شهروندان بدون جابجایی های شهری به صورت متمرکز برطرف شود که این اقدام علاوه بر کاهش بار ترافیکی موجب بهبود بسیاری از شاخص‌های زندگی می‌شود.

وی اظهار کرد: در مراسم آغاز عملیات ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی که روز چهارشنبه هفته گذشته که با حضور مخبر سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد از طراحی محله الگوی تهران پرده برداری شد.

هدایت یادآور شد: اولین محله الگو تهران در منطقه ۱۹ با همکاری بنیاد مسکن در حال ساخت است و بزودی از این محله بهره برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا، یکی از طرح‌های بازآفرینی شهری ساخت مسکن در محلات الگو است که در این طرح تمامی نیازهای شهروندان از جمله اماکن آموزشی، ورزشی، فرهنگی و تجاری ایجاد شده و تمامی نیازهای شهروندان در این محلات تامین می‌شود.