اصفهان -ایرنا- استاندار اصفهان گفت: ریشه برخی از مشکلاتی که چندین سال در استان‌ها بلاتکلیف مانده ناشی از نگاه تمرکزگراست و همین مساله به نارضایتی مردم می‌انجامد.

به گزارش ایرنا سیدرضا مرتضوی روز جمعه در نشست دانش‌آموختگان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در تالار «شهید بهشتی» دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: ما در یک نظام اجرایی تمرکزگرا حرکت می‌کنیم که برای کشور آسیب‌هایی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: در این شرایط، مطلوب است که مؤسسه امام خمینی(ره)، آثار منفی تمرکزگرایی را شناسایی و برای برون رفت از آن چاره‌اندیشی کند.

مرتضوی با بیان اینکه در حوزه تعلیم و تربیت مسائل جدی داریم، گفت: برای مثال یکی از مشکلات، جداسازی جامعه نخبگان از سایر دانش‌آموزان بوده که امروز سایر مجموعه‌های دانش‌آموزی را به رخوت کشیده است.

وی افزود: ضروری است در باره این دست مسائل، کار تحقیقاتی انجام شود و در برابر این انحرافات ایستادگی کنیم.

استاندار اصفهان اظهار داشت: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) می‌تواند آسیب‌هایی اینچنینی را در حوزه مأموریت‌های خود قرار دهد و با ارائه راهکارهای کارشناسی، راه برون رفت از آنها را برای دلسوزان نظام و دولت روشن کند.

استاندار اصفهان همچنین با تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیات همراهان گفت: پس از این اتفاق جانسوز، اگر نگاه مدبرانه مقام معظم رهبری نبود، ممکن بود اتفاقات ناگواری در کشور رخ دهد همانگونه که در سایر کشورها اینگونه حوادث می‌تواند روند حرکت مردم و دولت‌ها را تغییر دهد.

وی ادامه داد: با این وجود، خداوند متعال باردیگر به ما نشان داد که مؤمنی که عمل صالح انجام می‌دهد و با ایمان پایدارش بر خطوط و ایمان مکتبی خود پافشاری می‌کند قلب مردم را با او همراه خواهد کرد تا جایی که در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت، شاهد حضور پررنگ و حماسی مردم ایران اسلامی بودیم.

به گزارش ایرنا، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، نام مجموعه‌ای آموزشی برای تحصیل دانشجویان و طلبه‌های شیعه است که در سال ۱۳۷۲ پایه‌گذاری شد.

این مؤسسه توسط محمدتقی مصباح یزدی بنیانگذاری شد و پس از درگذشت او در ۱۳۹۹، حاج شیخ محمود رجبی، مدیریت آن را بر عهده‌ گرفت.