تهران- ایرنا- سرپرست وزارت امور خارجه با تاکید بر اقدام اضطراری و مشترک کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین و افزایش کمک‌رسانی به غزه، از پیشنهاد ایران برای برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی و خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی باقری در شبکه ایکس نوشت: در گفتگوی تلفنی با احمد عطاف، وزیر امور خارجه الجزایر پیرامون آخرین تحولات جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و رفح و همکاری‌های دوجانبه ایران و الجزایر گفتگو و رایزنی کردم.

وی افزود: ضمن تشکر از پیام‌های محبت‌آمیز رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و سایر مقام‌های الجزایر به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان، از تلاش‌ها و ابتکار دولت الجزایر به نمایندگی از کشورهای اسلامی در ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای توقف حملات رژیم صهیونیستی حمایت کردم.

سرپرست وزارت امور خارجه تاکید کرد: اقدام اضطراری و مشترک کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین و افزایش کمک‌رسانی به ساکنان مظلوم غزه امری ضروری است؛ بر همین اساس پیشنهاد کردم که نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی برگزار شود که این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت.