کرج - ایرنا - رییس اداره راهبری شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز اعلام کرد: ۸۵۰ طرح اشتغالزایی و خودکفایی ویژه مددجویان با همت راهبران شغلی از نیمه دوم سال گذشته تاکنون در این استان اجرا شده است.

" اعظم فرنقی نژاد" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها در زمینه صنایع دستی ، پرورش دام و طیور و امور خدماتی با کمک کارآفرینان یا راهبران حرفه ای در استان البرز محقق شده است.

وی ادامه داد: کارآفرینان حرفه‌ای یا رهبران شغلی از سال گذشته برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید ویژه مددجویان به کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز آمده اند.

رییس اداره راهبری شغلی کمیته امداد استان البرز در ادامه از فعالیت ۶۴ راهبر شغلی در این استان خبر داد و بیان کرد: این راهبران در رشته های مختلف خدمات، صنایع دستی و دامداری به نیازمندان خدمات اشتغالزایی ارایه می دهند.

وی گفت: زنجیره‌های شغلی در مسیر راهبری، مرحله به مرحله بر ارزش محصولات تولیدی مددجویان می افزاید.

فرنقی نژاد اضافه کرد: در این زنجیره‌ها تمام قسمت‌های کاری به هم مرتبط بوده و مانند قطعات یک پازل، کامل کننده یکدیگر هستند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز ۵۳ هزار مددجو زیر چتر حمایتی خود دارد که افزون بر حمایت مالی، خودکفایی این مددجویان در اولویت کاری قرار گرفته است.