یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد از حوزه‌های علمیه خواست تا به بازخوانی اندیشه‌ها و سخنان امام خمینی(ره) بپردازند که بسیار مهم و برای کشور حیاتی است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله " محمدرضا ناصری" در دیدار مدیران حوزه‌های علمیه جنوب کشور با تاکید بر اینکه برنامه‌های حوزه برای آینده کشور و اسلام و انقلاب باید مفید باشد افزود: ما از حقیقت انقلاب که امام به آن تاکید داشتند غفلت کرده‌ایم که این حقیقت یک تحول درونی است.

وی با اشاره به اینکه ما یک راه بیشتر نداریم و آن راه خداست و استقامت در راه خداست و ما هم باید به صورت فردی و هم اجتماعی در راه خدا قیام کنیم ادامه داد: این وظیفه است که خدا برای ما تعیین کرده است و همه باید به آن عمل کنیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه باید مردم را از مسیر غضب الهی دور کنیم و وارد مسیری کنیم که خدا دستور داده است بیان کرد: منشا حرکت امام خمینی(ره) حرکت در مسیر خداوند متعال بود.

ناصری گفت: گاهی آگاهی نداریم که در چه مسیری باید حرکت کنیم ولی گاهی اطلاعات و آگاهی لازم را داریم بنابراین در برابر این آگاهی مسئولیت داریم.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان انقلابی بود اما در کنار آن آمریکا و انگلیس و غرب را حفظ کرد و به آن وابسته بود افزود: این فهم ناقص از انقلاب است و نشان می‌دهد که افراد درک درستی از انقلاب نداشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: انقلاب یعنی حاکمیت الله و به جز خدا به هیچکس تکیه نداشتن در حالی که عده‌ای معتقدند تکیه ما باید به آمریکا و غرب باشد.

ناصری ادامه داد: امام خمینی(ره) در مسیر مبارزات خود هرگز نهراسید و همواره رضای خدا را مدنظر داشت و با همین توکل بود که می‌گفت: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

استان یزد بیش از پنج هزار طلبه و ۵۰ حوزه علمیه دارد.