تهران – ایرنا – ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در سفری اعلام نشده برای شرکت در نشست سالانه امنیتی آسیا موسوم به شانگری-لا وارد سنگاپور شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: سفر وی به سنگاپورکه روز شنبه ( به وقت محلی ) صورت گرفت، فرصت مناسبی است که با وزرای دفاع کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه از جمله چین که روابط عمیقی با روسیه دارد، دیدار و گفت و گو داشته باشد.

زلنسکی در این نشست که وزرای دفاع آمریکا، چین، ژاپن ، استرالیا، کره جنوبی نیز شرکت دارند، در پیامی در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت که با شماری از مقامات بویژه با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا ، رئیس جمهور و نخست وزیر سنگاپور و تعدادی از سرمایه گذاران سنگاپوری دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

نشست سه روزه مقامات دفاعی کشورهای آسیایی و غربی روز جمعه با عنوان «گفتمان شانگری-لا» در سنگاپور آغاز شد.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی درادامه نوشت: پنتاگون روز شنبه تأیید کرد که آستین قرار است روز یکشنبه (امروز ) با زلنسکی و رستم اومروف (Rustem Umerov) وزیر دفاع اوکراین در حاشیه نشست شانگری لا دیدار و در خصوص وضعیت جبهه نبرد به گفت و گو کند
پیش بینی می شود که در این دیدار آستین بر تعهد آمریکا در زمینه آنچه که اوکراین برای دفاع از خود دراین جنگ بدان نیاز دارد، تاکید کند.