سید سعید ابراهیمنژاد روز سه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حرکت قطار همدان-مشهد همه روزه برقرار است،افزود: برنامه قطار مسیر دوسویه همدان-مشهد به گونهای است که هر روز یک قطار با ظرفیت ۴۰۰ مسافر از همدان به سمت مشهد و یک قطار نیز با همین ظرفیت از مشهد به سمت همدان حرکت میکند.
وی اظهار کرد: استقبال از قطار دوسویه همدان-مشهد بسیار چشمگیر است به گونهای که گنجایش افزایش تعداد ظرفیت قطارها در این مسیر تا سه برابر نیز وجود دارد.
ابراهیمنژاد خاطرنشان کرد: شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با افزایش تعداد قطارها در مسیر همدان-مشهد و همدان-تهران، در پایتخت تصمیمگیری خواهد کرد.
وی افزود: قطار تهران-همدان-سنندج نیز هفتهای ۲ بار سیر میکند و در همین مدت کوتاهی که راه اندازی شده استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.
مدیرکل راهآهن غرب کشور با اشاره به ضریب استقبال بالای این قطار افزود: این قطار هم با ظرفیت ۳۲۰ مسافر، هفتهای ۲ بار در روزهای جمعه و سهشنبه در مسیر دوسویه تهران-همدان-سنندج مسافران را جابهجا میکند.
وی یادآور شد: قیمت بلیت قطار دوسویه در مسیر همدان-تهران با قطار چهار ستاره چهار تخته سروش متعلق به شرکت بن ریل با قیمت ۱۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان و با قطار چهار ستاره چهار تخته امید متعلق به شرکت رجا با قیمت ۱۳۴ هزار و ۳۵۰ تومان به مسافران عرضه میشود.
ابراهیمنژاد ادامه داد: قیمت بلیت قطار دوسویه در مسیر همدان-مشهد نیز با قطار چهار ستاره چهار تخته سروش متعلق به شرکت بن ریل با قیمت ۴۸۹ هزار و ۸۵۰ تومان، قطار چهار ستاره چهار تخته امید متعلق به شرکت رجا با قیمت ۴۴۰ هزار و ۳۰۰ تومان و قطار سه ستاره ۶ تخته پارسی متعلق به شرکت رجا با قیمت ۲۸۶ هزار و ۸۰۰ تومان به مسافران عرضه میشود.
وی بیان کرد: قیمت بلیت قطار دوسویه در مسیر همدان-سنندج نیز با قطار چهار ستاره چهار تخته سروش متعلق به شرکت بن ریل با قیمت ۸۸ هزار و ۹۵۰ تومان و همین قطار در مسیر دوسویه تهران-سنندج با قیمت ۲۱۰ هزار تومان به فروش میرسد.
مدیرکل راهآهن غرب کشور گفت: برنامه فروش بلیتها به صورت عمومی اعلام میشود و مسافران میتوانند از طریق سامانههای فروش، اقدام به تهیه بلیت کنند.
وی ادامه داد: بلیتهای قطار در بازههای زمانی ۱۵ تا ۳۰ روزه عرضه میشود و به طور معمول با توجه به استقبال مسافران در عرض چند دقیقه بلیت ها به فروش میرسد.
به گزارش ایرنا، پروژه راه آهن همدان-سنندج که تا پیش از دولت سیزدهم نزدیک به ۶۰ درصد پیشرفت داشت آبان ماه سال ۱۴۰۲ همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان کردستان به بهره برداری رسید.
استان همدان با داشتن ۲ خط آهن مجزا به عنوان شاهراه ریلی غرب کشور به حساب میآید.