اصفهان – ایرنا – مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: یکی از اهداف و اولویت‌های این نهاد به ویژه در برنامه‌های اوقات فراغت تابستانه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و فراهم کردن بستر شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری اعضای کودک و نوجوان است.

مهدی آقایاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس برنامه‌ریزی های لازم برای هرچه پربارتر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و استفاده مطلوب‌تر از کلاس‌ها و برنامه‌های کانون صورت گرفته است.

وی، تدوین برنامه ها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و ورزشی در کنار تربیت دینی و قرآنی کودکان و نوجوانان را در راس برنامه‌های اوقات فراغت تابستانه کانون برشمرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان افزود: ویژه برنامه‌های کانون در تمامی مراکز و پایگاه‌ها با تاکید بر سه سیاست مخاطب محوری، مرکز محوری و نوجوان محوری اجرا می‌شود.

وی، یکی از دلایل گرایش بالا کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنها برای عضویت در کانون و استفاده از برنامه‌ها و کلاسها در طول سال را تخصص و تعهد مربیان، کارشناسان و مسوولان این نهاد برشمرد.

آقایاری با بیان اینکه ۲ مرکز کانون در ورزنه و حسن‌آباد در شرق اصفهان که چند ماه به دلیل نبود نیروی انسانی تعطیل بود با استفاده از نیروهای مردمی توانمند و متعهد بازگشایی شده است یادآور شد: در زمان حاضر هیچ یک از مراکز کانون به دلیل کمبود نیروی انسانی تعطیل نیست.

وی افزود: در مجموع ۶۱ مرکز ثابت، سیار و پستی به صورت یک نوبته، ۲ نوبته و سه نوبته آماده خدمات دهی به اعضای کودک و نوجوان پنج تا ۱۷ سال در ایام تابستان است.

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان دارای ۵۶ مرکز فرهنگی، هنری، ادبی و علمی ثابت و سه مرکز سیار و ۲ مرکز پستی است.