قم - ایرنا - مدیرکل اوقاف قم گفت: به مناسبت ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد ویژه‌برنامه عزاداری و بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خردادماه ۱۳۴۲ مردم قم در ۱۸ بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس اسکندری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر این‌ اساس در همه بقاع متبرکه فضاسازی لازم صورت‌گرفته و صحن و سرای حرم‌های مطهر سیاه‌پوش شده‌است.

وی با بیان اینکه در ۱۸بقعه متبرکه استان قم مراسم عزاداری شامل سخنرانی و مداحی برگزار خواهد شد افزود: این مراسم در بقاع شاخص مانند آستان مقدس و نورانی امامزادگان موسی مبرقع (ع)، سید علی (ع)، علی بن جعفر (ع)، جعفر شهید (ع)، زینب و هاشم (ع)، سید معصوم (ع) و سید جمال (ع) و.. ترتیب خواهد یافت.

ویزیت رایگان بیماران نیازمند قمی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم همچنین از اجرای طرح مهر تندرستی شامل ویزیت و داروی درمان رایگان به مناسبت ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد در شهرک مهدیه خبر داد و گفت: این طرح با همکاری بسیج جامعه پزشکی و از محل موقوفات اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده‌است پنج ایستگاه صلواتی هم در این ایام برپا شده و به زائران و مسافران خدمات مختلفی ارائه دهند.

اسکندری خاطرنشان کرد: ۲ ایستگاه شاخص در مسیر زائران پیش‌بینی شده که شامل ایستگاه امامزادگان ابراهیم و محمد (ع) روبروی مسجد اهل‌البیت (ع) در ورودی شهر قم از سمت تهران و نیز ایستگاه صلواتی امامزاده احمد بن قاسم (ع) روبروی بیت تاریخی امام راحل در میدان روح‌الله است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد:امکان اسکان شبانه یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در شبستان‌ها و حسینیه‌های بقاع متبرکه فراهم شده‌است.

وی با بیان اینکه آستان مقدس پنج امامزاده ظرفیت اسکان شبانه زائران را دارند گفت: این حرم‌های مطهر شامل بقاع متبرکه امامزادگان جمال (ع)، سید علی (ع)، جعفر شهید (ع)، سید جعفر (ع) روستای زواریان و پنج امامزاده (ع) است.

اسکندری همچنین از اعزام ۲۰۰ نفر از خدام افتخاری بقاع متبرکه قم به حرم امام راحل برای خدمت‌رسانی در مراسم ویژه ارتحال خبر داد.