بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم کارهای بزرگی انجام شد که تا مدت‌ها جزو آرزوهای منطقه بوده است، گفت: یک‌هزار و ۳۸۰ پروژه نیمه‌تمام از اول دولت مردمی تاکنون در این استان تکمیل و تحویل مردم شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی شامگاه یکشنبه در نشست کارگروه توسعه دریامحور هرمزگان، با اشاره به تاسیس هفت بندرگاه بزرگ در دولت سیزدهم، اظهار کرد:. در دولت شهید جمهور نزدیک به ۵۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در ابعاد مختلف دریا انجام شده است که بخش خصوصی و دولتی توام باهم در توسعه زیرساخت‌ها حرکت می‌کنند.

دوستی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شیلات نیز بیان کرد: پرورش ماهی در قفس از سال ۱۳۸۲ در استان هرمزگان آغاز شده است که طی این سال‌ها ۴۰۰ هزار تن ظرفیت پرورش ماهی در قفس ایجاد شده است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با تاکید بر لزوم تبیین دستاوردهای دولت خدمتگزار گفت: دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ۱۱ هزار تن ظرفیت جدید پرورش ماهی در قفس ایجاد کرده است که در نوع خود رشدی کم‌نظیر است.

دوستی همچنین بر لزوم راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت پروژه‌های هرمزگان ذیل سازمان برنامه و بودجه استان تاکید کرد و گفت: برای تحقق این مهم محدودیتی جهت تامین منابع نداریم و به طور قطع منابع آن تامین خواهد شد.

وی عمومی‌سازی سیاست‌های دریا را هدفی بلندمدت در توسعه دریامحور معرفی کرد و گفت: لازم است برای دانش آموزان دبستانی، دوره‌هایی در رابطه با محیط زیست دریا با همکاری اداره کل محیط زیست، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش برگزار شود.

استاندار هرمزگان همچنین در این نشست دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اقتصاد دریا ملزم کرد برای ارتقای جایگاه خود برنامه‌ها و شاخص‌هایی را پیشنهاد دهند.