گنبدکاووس - ایرنا - امامان جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان گنبدکاووس با گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، بیان کردند که امام خمینی (ره) با رویکرد و پشتوانه مردمی انقلاب را پیروز و دین اسلام ناب محمدی (ص) را احیا و سربلند کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امامان جمعه شیعه و اهل سنت گنبدکاووس دوشنبه شب در آیین متمرکز بزرگداشت رحلت امام، شهدای ۱۵ خرداد و شهدای خدمت در مسجد قائمیه این شهر افزودند: راه و مکتب امام خمینی (ره) توسط رهبر معظم انقلاب و مردم همچنان ادامه دارد.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با تسلیت رحلت جانسوز امام خمینی (ره) در ۳۵ سال پیش، گفت: راه و مکتب امام راحل، راه و سنت ائمه اطهار(ع) بود که برگرفته از موازین اسلام و سنت نبی مکرم اسلام (ص) است.

آخوند عبدالباسط نوریزاد هدف اصلی نهضت امام خمینی (ره) را احیای دوباره اسلام ناب محمدی (ص) دانست و افزود: دین اسلام در رژیم طاغوت دچار افول و فراموشی شد و حضرت امام با نهضت خویش و با شعار اسلام و قرآن، آن را احیا و به مسلمانان ایران و جهان هدیه کرد.

آخوند نوریزاد اضافه کرد: حضرت امام برای احیای اسلام با تفکرات ضد دینی مبارزه کرد و با شعار «هیهات من الذله» امام حسین (ع) هرگز با رژیم طاغوت و حامیان مستکبر آن مماشات نکرد و در این راه سختی‌های زیادی از جمله ۱۵ سال تبعید تحمل کرد.

وی با تاکید بر ضرورت ادامه راه و مکتب امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در شرایط امروز جامعه، تصریح کرد: عزت و سربلندی و تنها راه نجات ملت ایران حرکت در مسیر امام و رهبری که نشات گرفته از اسلام و قرآن و راه امام حسین(ع) می‌باشد، است.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس ادامه داد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواهند بین مردم بویژه جوانان ما با انقلاب و رهبری، خون شهیدان و ارزش‌های اسلامی فاصله ایجاد کنند و برای تحقق این خواسته شوم، سیاست ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب و آسیب زدن به وحدت امت اسلامی را در پیش گرفتند.

آخوند نوریزاد گفت: مسوولان و مردم ما بایستی رهبر معظم انقلاب را الگوی خویش قرار دهند و از منویات معظم له تبعیت کنند چراکه دشمن چشم دیدن وحدت مردم و موفقیت‌های انقلاب ما را ندارد.

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این آیین با بیان اینکه امام خمینی (ره) پرچمدار نهضت انبیا است، گفت: عزت، سربلندی، اقتدار و امنیت امروز جمهوری اسلامی مرهون امام خمینی (ره) و جانشین خلف ایشان، شهیدان و حضور مردم در صحنه است.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: امام خمینی (ره) با نهضت خویش پرچم زمینه سازی برای ظهور امام عصر (عج) را برافراشت و به صراحت اعلام فرمود که انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی متصل خواهد شد.

وی اضافه کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی در همان شروع نهضت خویش مواضع خود را بر چهار اصل «سرنگونی شاه، نابودی رژیم صهیونیستی، مبارزه با آمریکا به عنوان شیطان اکبر و نجات و احیای اسلام» با شجاعت و شفاف اعلام کر د و برای تحقق آن ثابت قدم بود.

امام جمعه گنبد کاووس همچنین بابیان اینکه امام خمینی (ره) نهضت خود را با رویکرد مردم و بیداری فطرت امت آغاز کرد، اظهارکرد: امروز دینداری واقعی حرکت در مسیر انقلاب و راه روشن آن است.

حجت الاسلام ترابی همچنین با تسلیت شهادت آیت الله رییسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد گفت: دولت سیزدهم به معنای واقعی دولت خدمت بود و مدبرانه و حساب شده برای رضای خدا، گره گشایی از مشکلات مردم و دفاع از منافع ملی در مقابل استکبار جهانی گام بر می‌داشت.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و ضرورت حضور حداکثری مردم در این عرصه مهم و سرنوشت ساز، افزود: مردم باید رییس جمهوری انتخاب کنند که در مسیر ریل‌گذاری شده دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید آن حرکت کند.

امام جمعه گنبد کاووس اظهارکرد: شهادت آیت الله رییسی و هیات همراه، خون تازه‌ای به رگ‌های جامعه و مردم تزریق کرد و مردم با حضور حماسی خود در آیین‌های تشییع و بزرگداشت این شهیدان والامقام، یکبار دیگر مردمی بودن نظام اسلامی را به رخ جهانیان کشیدند.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.