به گزارش روز دوشنبه ایرنا، داود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام در ابتدای این مراسم با بیان اینکه برای انتقال پیام مظلومیت و بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) از ۲۱ سال پیش( سال ۱۳۸۲) اقدام به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی با حضور اطفال شیرخوار و مادرانشان در مهدیه تهران کردیم، افزود: امسال در اولین جمعه ماه محرم به برگزاری ۸ هزار جلسه در ایران و جهان می رسیم و این جلسات به ۲۱ هزار جلسه خواهد رسید و حتی دیگر مذاهب به سمت برگزاری این جلسات آمده اند.
منافی پور عنوان کرد: تصویرگری یک طفل کوچک شیرخوار که با مادر به این روضه خوانی میاید، بهترین تصویری بود که برای جهانیان مصور گردید و آن موجب شد توجه ملل به این موضوع جلب شد.
منافی پور، پیراهن سیدالشهدا علیه السلام و جغرافیای مقدس سرزمین کربلا را از دیگر نیروهای مظلومیت عنوان کرد و به ارائه تحقیقات درباره اسناد موجود درباره پیراهن معظم سیدالشهدا علیه السلام و لزوم نمادسازی از آن پرداخت و افزود: ویژگی های این تحقیق یک بازنگری در منابع قابل استناد است.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر( علیه السلام) در ادامه با بیان اینکه در اجلاس اول در مشهد و در اجلاس دوم در قم حتی یکنفر هم نتوانست نسبت به روایات در این زمینه خدشه ای وارد نماید، به روایت شیعی اشاره و در ادامه از منابع اهل سنت مواردی را نیز عنوان کرد.
وی با بیان اینکه، مکتبی که نماد نداشته باشد منفعل است افزود: سه روز قبل از شهادت حضرت صدیقه کبری (س) ، ایشان پیراهنی را به حضرت زینب کبری (س) به ودیعه دادند و فرمودند آنروز که حسین (ع) از تو پیراهن را طلب کرد، بدان که ساعتی بیشتر زنده نخواهد ماند.
وی با اشاره به سند صحیح روایتی گفت؛ هنگام محشر اولین تا اخرین ادم جمع می شوند و ندا می آید سر ها را پایین بیاندازید و چشم ها را ببندید. حضرت فاطمه (س) دختر رسول خدا (ص) بر ناقه ای سوار است وارد صحرای محشر می شود. هفتاد هزار ملک در سمت راست و هفتاد هزار در سمت چپ وارد می شوند. حضرت از ناقه پایین می آیند و پیراهن سیدالشهدا علیه السلام را بدست میگیرند و ندا می دهند یا رب این پیراهن حسین من است. خودت می دانی با او چه کردند. از طرف خدا ندا می آید یا فاطمه (س)امروز روز رضای تو است.
وی در ادامه به پرسش هایی درباره نام پیراهن، جنس پیراهن، چیستی این پیراهن و سیر این پیراهن در بین ۱۲۴ هزار پیامبر پاسخ داد و گفت: پیراهن از ازل خلق شده است.حضرت امام صادق علیه السلام به فردی میفرماید میدانی این کدام پیراهن است؟ پاسخ داد خیر یابن رسول الله. حضرت پاسخ فرمودند، این همان لباس ابراهیم خلیل الله (ع) است هنگامی که ابراهیم را به آتش انداختند و جبراییل این پیراهن را از بهشت نازل کرد تا از آتش نجات پیدا کند.
وی از سیر پیراهن از حضرت ابراهیم تا حضرت یعقوب و بعد حضرت یوسف(ع) گفت و افزود: در کتاب خصال شیخ صدوق روایتی از امیرالمومنین(ع) نیز نقل شده که براساس آن خداوند توبه حضرت آدم(ع) را بواسطه این پیراهن قبول کردند و نام این پیراهن در ابتدای خلقت "قمیص الرضا" بود.
منافی پور در ادامه به روز عاشورا اشاره کرد و گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) در عاشورا این لباس را به تن کردند و در انتها ملعون ها این پیراهن را از تن امام حسین (ع) بیرون آوردن و این بی احترامی از سوی آنها انجام گرفت.
وی سپس درباره ارض کربلا و اهمیت آن به روایتی از قول امام صادق (ع) اشاره کرد که فرمودند پیغمبری نبوده که کربلا را زیارت نکرده باشد.
منافی پور ادامه داد: این پیراهن معظم بعد از شهادت سیدالشهدا (ع) بدست ائمه اطهار بوده و در زمان جور ظالمان به تن میکردند و در روایات است که در زمان ظهور، حضرت حجت (عج) این پیراهن را به تن دارند.
وی در پایان روایت دیگری اشاره کرد که براساس آن شب اول محرم پیراهن اباعبدالله (ع) بر عرش خدا آویزان می شود درحالی که خضاب به خون است.
در این مراسم همچین احمد بابایی شاعر، نریمان پناهی و سید احمد واعظی به شعر خوانی و مداحی در رثای کربلا و روز عاشورا پرداختند.
گفتنی است کمیته هایی در حاشیه این اجلاس برگزار و آثار گرانقدر در بخش های مختلف با موضوع سیدالشهدا و پیراهن معظمشان مورد بررسی قرار گرفت.