تهران- ایرنا- نشریات چندزبانه بین‌المللی ویژه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به همت موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی منتشر شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، موسسه فرهنگی و انتشارات بین‌المللی الهدی به مناسبت بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، اقدام به تولید و انتشار ۹ ویژه نامه به زبان‌های انگلیسی، عربی، آذری، روسی، اسپانیایی، تای و اردو با مدیر مسئولی مهدی فیاضی کرده است.

این نشریات با عناوین الوحده،‌ اکو او اسلام، محجوبه، سخنی از ایران،‌ الطاهره و ایران نوین با سابقه‌ای بیش از چهار دهه برای مخاطبین بین‌المللی تولید و منتشر شده است.

نشریات مزبور همچنین در سامانه دماوند، بستر ارائه محتواهای چندرسانه‌ای در «معرفی ایران» برای مخاطبان بین‌المللی بارگذاری و در دسترس کاربران قرار گرفته‌است.

حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی معتقد است اهتمام به صادرات فرهنگی و ارتقای تولیدات کتاب و نشریات باید سرلوحه اقدامات انتشارات بین‌المللی الهدی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دیپلماسی عمومی بدون صادرات فرهنگی، دچار نقص خواهد بود، ادامه داد: امروز می بینیم که سبک زندگی آمریکایی و گسترش آن در دنیا، مرهون صادرات فرهنگی آنجاست و در واقع سبک زندگی، ارزش ها و هنجارها در دنیا، با صادرات فرهنگی دچار تغییر می شود.

ایمانی پور اظهار داشت: راه جدیدی در عرصه دیپلماسی فرهنگی با صادرات محصولات فرهنگی، باز شده است و تجربه کشورهای مختلف نشان داده است که کار فرهنگی برای پیشبرد فعالیت های بین المللی، به صرفه ترین مسیر است.