گنبدکاووس- ایرنا- استاندار گلستان با تشریح برخی مبانی اندیشه‌ امام خمینی (ره) گفت: اعتقاد راسخ به مردم و نقش آنان در حکومت‌داری یکی از مهمترین خطوط فکری بنیانگذار جمهوری اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌محمد زنگانه سه‌شنبه شب در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل، شهدای قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و شهدای خدمت در شهر کلاله افزود: امام خمینی (ره) شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ معاصر است که نهضت اسلامی خود را علیه رژیم طاغوت و با پشتوانه نیروی مردمی در سال ۱۳۴۲ پایه‌گذاری کرد و با تحمل سختی‌ و تبعید، آنرا در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رساند.

وی، نامگذاری شکل حکومت به «جمهوری اسلامی» نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و رای ۹۸ درصدی مردم به آن را در راستای اهمیت دادن به نقش مردم در حکومت داری از نگاه امام خمینی (ره) دانست و اضافه کرد: امام راحل یک مجتهد شجاع و عارف و فیلسوفی عالی مقام بود.

زنگانه، اعتقاد راسخ به اسلام ناب محمدی (ص) و صدق وعده الهی، ایمان به نیروی مردم و نقش آنان در حکومت داری، طرفداری واقعی از محرومین و مستضعفان، مبارزه با استکبار و اهتمام به استقلال کشور و رد سلطه پذیری را از مهمترین خطوط فکری امام خمینی (ره) از نگاه رهبر معظم انقلاب برشمرد و ادامه داد: بیش از هر زمانی به اندیشه امام و رهبری نیاز داریم.

استاندار گلستان همچنین با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی گفت: رئیس جمهور شهید به معنای واقعی کلمه خادم مردم بود و صلاح و رضایت مردم که همان رضای خداوند بود را بر هر چیز دیگر ترجیح می‌داد.

وی، تواضع و خشوع، اخلاص، خستگی ناپذیر، ولایت‌مداری و اهتمام به انجام فرایض از جمله ادای نماز اول وقت را از مهمترین ویژگی‌های سیدالشهدای خدمت دانست و افزود: آیت الله رئیسی ثمره خطوط فکری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بود که همه مدیران باید این نوع مدیریت را سرلوحه کار خود و خدمت به مردم قرار دهند.

زنگانه اضافه کرد: شهید آیت الله رئیسی خادم ترین افراد به مردم بود و در هر پُست و مقامی که قرار داشت، تغییر در رفتار او ایجاد نمی‌شد ضمن اینکه شهادت ایشان سبب افزایش وحدت و انسجام در جامعه شد.

وی همچنین با برشمردن برخی خدمات دولت سیزدهم در سطح ملی و استان گلستان، برلزوم حضور پرشور مردم در انتخابات هشت تیرماه امسال و انتخاب رئیس جمهوری اصلح برای ادامه راه مدیریتی و خدمتی شهید رئیسی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا در این مراسم جمع زیادی از مردم، علما و روحانیون و مسوولان شیعه و اهل سنت کلاله حضور داشتند.

شهرستان کلاله با افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.