ساری- ایرنا- تیم فوتبال شهدای نوشهر عصر امروز در ورزشگاه شهدای نوشهر باید برای ثبت یک رویداد مهم ورزشی به نام این شهر و مازندران به مصاف شهرداری ماهشهر برود و با پیروزی مقابل مهمان خوزستانی جواز صعود به لیگ آزادگان را کسب کند.

به گزارش ایرنا، آخرین مسابقه لیگ دسته دوم فوتبال کشور امروز و از ساعت ۱۸ و ۳۰ در ورزشگاه شهدای نوشهر بین تیم‌های شهرداری نوشهر و شهرداری ماهشهر برای تعیین سومین تیم صعودکننده به لیگ آزادگان برگزار می‌شود و پرونده این فصل از رقابت‌های این لیگ نیز بسته می‌شود.

پس از تیم‌های نیروی زمینی و کویر مقوا که به عنوان صدرنشینان گروه‌های اول و دوم این رقابت‌ها مجوز صعود به لیگ آزادگان را کسب کردند، تیم سوم باید از بین تیم‌های دوم ۲ گروه با انجام ۲ بازی رفت و برگشت مشخص شود که دیدار رفت ۹ خرداد در شهر بندری ماهشهر با برد میزبان به پایان رسید و دیدار برگشت امروز در شهر بندری نوشهر برگزار می‌شود.

نوشهری‌ها در دیدار رفت با تک‌گل عارف سیفی مدافع گلزن شهرداری ماهشهر مغلوب شدند و امروز به امید کسب برد با تمام توان به میدان می‌روند تا در حضور حدود پنج هزار هوادار نوشهری جشن صعود به لیگ دسته یک فوتبال کشور را برگزار کنند.

شهرداری نوشهر در این فصل از مسابقات توانست با سرمربیگری اکبر میثاقیان عملکرد خوبی از خود نشان دهد و در گروه ۲ رقابت‌ها رتبه دوم را کسب کند. این تیم حتی شانس صعود مستقیم به لیگ آزادگان را هم داشت. اما در نهایت با ۵۲ امتیاز از ۲۶ مسابقه مرحله مقدماتی تیم دوم جدول گروه دوم رقابت‌ها شد و حالا برای صعود به لیگ آزادگان با تیم دوم گروه اول یعنی شهرداری ماهشهر رقابت دارد.

شهرداری نوشهر در ۲۶ بازی مرحله مقدماتی ۱۴ برد و ۱۰ تساوی کسب کرد و با ۲ باخت همراه با تیم شناورسازی کمترین تعداد شکست را در این فصل از رقابت‌های لیگ ۲ ثبت کرده است.

شهرداری ماهشهر نیز با سرمربیگری فرشاد پیوس از ۲۶ مسابقه‌اش با ۱۴ برد و ۹ تساوی توانست ۵۲ امتیاز کسب کند و تیم دوم جدول شود.

دیدار امروز تقابل اندیشه‌های ۲ چهره نام‌آشنای فوتبال ایران یعنی اکبر میثاقیان و فرشاد پیوس است که هر ۲ پیشینه سرمربیگری در فوتبال نوشهر و مازندران را دارند و با زوایای مختلف فوتبال این شهر و این استان آشنا هستند.

میثاقیان پیشینه صعود به لیگ برتر با شموشک را دارد و دوره سرمربیگری تیم فوتبال خونه‌به‌خونه نیز در کارنامه او ثبت شده است.

فرشاد پیوس هم که امروز به دنبال کسب برد یا حتی تساوی در نوشهر است تا جشن بندری‌های ماهشهر را در بندر نوشهر تکمیل کند، با سرمربیگری برای شموشک نوشهر، صنعت ساری و خونه‌به‌خونه بابل پیشینه حضور در فوتبال مازندران را دارد و با فضای فوتبالی نوشهر و مازندران به طور کامل آشناست.

نوشهری‌ها بیش از یک دهه است که از لیگ آزادگان دور شده‌اند و اکنون تیم فوتبال شهرداری نوشهر در آستانه بازگرداندن حال و هوای فوتبالی لیگ دسته یک فوتبال کشور به ورزشگاه پرخاطره این شهر است.

یکی از نکات مربوط به این مسابقه تکرار چندباره مشاهده ضعف تجهیزاتی در ورزشگاه‌های مازندران است. این دیدار طبق برنامه قرار بود با توجه به گرمای هوا از ساعت ۱۸:۳۰ آغاز شود. اما به دلیل نقص فنی در نور ورزشگاه و آماده نشدن پروژکتورها زمان بازی تغییر کرد تا نیازی به نور پروژکتورها نباشد.

نام نوشهر دهه ۷۰ و ۸۰ با تیم‌های ایرسوتر و شموشک در سطح اول فوتبال کشور مطرح بود و بازیکنان زیادی نیز از ورزشگاه شهدای نوشهر و به ویژه توسط باشگاه شموشک به فوتبال ایران مطرح شدند. اکنون تیم شهرداری نوشهر تا بازگرداندن شور و هیجان فوتبالی به این شهر فقط به اندازه یک برد فاصله دارد.

به گزارش ایرنا، در این فصل از رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور سه تیم مازندرانی شامل شهدای ساری و شهدای بابلسر در گروه یک و شهرداری نوشهر در گروه ۲ حضور داشتند که شهدای ساری با کسب نتایجی ضعیف قعرنشین شد و به رده پایین‌تر سقوط کرد، شهدای بابلسر در رتبه هفتم جدول قرار گرفت و فقط شهرداری نوشهر توانست از بین تیم‌های مازندرانی در آستانه صعود به لیگ آزادگان قرار بگیرد.