تهران-ایرنا- وزارت امنیت چین با بیان اینکه برخی از اطلاعات محرمانه این کشور که در فضای ابری ذخیره شده بودند، به سرقت رفته است، اعلام کرد: از کسانی که به اطلاعات طبقه‌بندی دسترسی دارند، می‌خواهیم این داده‌ها را در فضای ابری ذخیره نکنند.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از روزنامه صبح جنوب چین، وزارت امنیت ملی چین در شبکه اجتماعی وی‌چت، نوشت: داده‌های ابری به «تمرکز اصلی سرویس‌های جاسوسی خارجی تبدیل شده است.»

این وزارتخانه هشدار داد: آنها [جاسوسان خارجی] در تلاش هستند تا اطلاعات حساس و داده‌های طبقه‌بندی شده ما را از روش‌های مختلف از جمله حملات سایبری و ارسال ویروس‌های تروجانی، به سرقت ببرند، که تهدیدی جدی برای حریم خصوصی شخصی و امنیت ملی محسوب می‌شود.

سازمان امنیتی چین به چندین مورد از استفاده مقامات دولتی از فضای ذخیره سازی ابری برای ذخیره اطلاعات طبقه‌بندی شده اشاره کرد و افزود: آنها آگاهی امنیتی کمی داشتند که مجازات شدند.

با این حال، این سازمان درباره اینکه آیا این پرونده‌های جاسوسی بوده یا اینکه چه مجازاتی برای مقامات در نظر گرفته شده، مطلبی اعلام نکرد.

این وزارتخانه برای جلوگیری از درز اطلاعات، از مقامات و کارمندان دولتی که به اطلاعات طبقه‌بندی شده دسترسی دارند، خواست تا از ذخیره، پردازش، انتقال و بحث اطلاعات محرمانه و حساس در شبکه اینترنت، تلفن‌های همراه و ذخیره در فضای ابری خودداری کنند و در صورت نیاز به استفاده از درایو ابری و رمزگذاری اسناد، رمزهای عبور خود را به طور دائم تغییر دهند و گزینه پشتیبان‌گیری خودکار و اشتراک‌گذاری‌ها همه فایل‌ها را غیرفعال کنند.

چین در سال 2021 قانون جامع امنیت داده‌ها را تصویب کرد که براساس آن شرکت‌هایی که «داده‌های اصلی» ملی را بدون تایید رسمی پکن به خارج از کشور ارسال می‌کنند، جریمه می‌شوند. این قانون به طور کلی «داده‌های اصلی» و هرگونه اطلاعات مرتبط با امنیت ملی و اقتصادی، رفاه مردم و موضوعات مهم را شامل می‌شود.