خرم آباد -ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به پیش بینی رشد ۹ درصدی خرید گندم در لرستان، گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲۴ هزار تن گندم در استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عماد شاهرخی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد برداشت و شورای حفاظت از منابع آب لرستان در سالن جلسات استانداری، اظهار داشت:امسال ۴۷ هزار و ۱۹۶ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است و پیش بینی می‌شود بیش از ۵۳۰ هزار تن گندم در استان برداشت شود.

وی افزود: همچنین طبق پیش بینی ها امسال ۱۳.۸ درصد خرید دانه روغنی نسبت به سال گذشته افزایش می یابد.

شاهرخی گفت: بارش مناسب باران در استان، اقدامات انجام شده در حوزه بهبود ارقام و مبارزه با آفات و استفاده از تجهیزات و دانش فنی باعث شده امسال فصل زراعی خوبی داشته باشیم.

رییس جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: خرید تضمینی گندم تا ۱۵ شهریور ادامه دارد و تاکنون ۲۷۰ تن کلزا در پلدختر خریداری شده است.

وی با اشاره به برگزاری مانور مبارزه با آفت سن در استان، عنوان کرد: از اواخر بهمن پایش و مبارزه با این آفت در سطح ۱۱۳ هزار هکتار از اراضی استان و مبارزه بیولوژیک در ۲ هزار هکتار از اراضی نخود استان انجام شد.

شاهرخی با اشاره به بدهی ۷۰ میلیارد ریالی پیمانکاران به کاملیناکاران استان، افزود: ۹ ماه است که شرکت خصوصی، طلب کاملیناکاران را پرداخت نکرده است و باید اقدام لازم در این خصوص صورت گیرد.

این مسوول گفت: امسال سهمیه کود اوره استان از ۵۹ هزار تن به ۷۸ هزار تن رسیده است.

بیش از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی در لرستان وجود دارد.