تایباد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: اجرای قانون مولدسازی و تجاری سازی املاک و مستغلات آموزش و پرورش بستر ساخت پنج هزار کلاس درس در این استان را فراهم می کند.

سید امیر شوشتری روز پنجشنبه در چهاردهمین همایش خیرین مدرسه ساز تایباد افزود: اجرای طرح مولد سازی یکی از مهترین برنامه های دولت سیزدهم است که می تواند نقش زیادی در جبران کمبود فضاهای آموزشی خراسان رضوی داشته باشد.

وی اظهار کرد: با همراهی مسوولان و پیگیری دستگاههای متولی خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی در خراسان رضوی انجام و زیرساختهای لازم در این حوزه فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: سند دار کردن املاک آموزش و پرورش استان یکی از مهمترین برنامه های پیش روی این اداره کل است و اداره حقوقی و املاک آموزش و پرورش خراسان رضوی بزرگترین حوزه فعال در بین واحدهای مشابه خود در سطح کشور است.

فرماندار تایباد هم در این همایش گفت: طی سه سال گذشته ۲۹ فضای آموزشی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان مرزی کلنگ زنی و افتتاح شده است.

مهدی شیردل افزود: افزایش سطح خدمات آموزشی، تعلیم و تربیت یکی از مهمترین برنامه های دولت است که در این راستا و در بازه زمانی گذشته از فعالیت دولت سیزدهم، ساخت ۱۴۹ کلاس درس شهری و روستایی در این خطه مرزی آغاز شده و یا به بهره برداری رسیده است.

وی به نقش خیرین مدرسه ساز در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: به رغم این که تایباد در یکی از مناطق محروم و مرزی کشور قرار گرفته است، همت بلند خیرین مدرسه ساز این شهرستان توانسته کمبود فضاهای آموزشی را به حداقل برساند و این نیک اندیشان در این راستا همچنان در حال سبقت گرفتن از یکدیگر هستند.

او اظهار کرد: هم اکنون در کنار سایر طرح‌های خیرساز شهرستان، از سوی موسسه خیریه خادمین علی ‏ابن ابی‏ طالب ( ع ) سه فضای آموزشی در قالب ۱۸ کلاس درس در روستاهای "پساوه"، محسن آباد و "کرات" این شهرستان در حال ساخت است که برای بهره برداری نهایی از این مکان های آموزشی افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

نماینده مردم شهرستانهای تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد نیز در این همایش گفت: همت والای خیرین در همه عرصه های محرومیت زدایی در کنار اقدامات دولت بی بدیل است و مردم تایباد در این حوزه از خود کارنامه درخشانی به یادگار گذاشته اند.

عثمان سالاری افزود: به برکت نیروهای مسلح و ساکنان مناطق مرزی است که جای جای مرزهای شرقی کشور از امنیت پایداری برخوردار است و دولت نیز در همه بخشها باید نگاه ویژه ای به این مناطق داشته باشد.

تفاهمنامه ساخت ۲ فضای آموزشی خیرساز با ۱۲ کلاس درس و اهدای هزار متر مربع زمین در روستای خیرآباد و ساخت فضای آموزشی با ۶ کلاس درس در روستای "پشته" در چهاردهمین همایش خیرین مدرسه ساز تایباد، به امضاء رسید.

شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد افزون بر ۳۵ هزار و ۹۰۰ دانش آموز با ۲۰۶ فضای آموزشی دارد.