تهران- ایرنا - معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه کنکوری این شورا را در راستای حمایت از استعدادهای برتر در سراسر کشور دانست و گفت: این مصوبه دو هدف کیفیت بخشی به مسئله آموزش و نزدیک شدن به عدالت آموزشی را دنبال می‌کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سید مقداد حسینی افزود: بحث آزمون‌های نهایی و تاثیر آنها در کنکور در راستای عدالت آموزشی است.

وی ادامه داد: اگر برای تحقق عدالت آموزشی مسئله آموزش را به آزمون سراسری گره بزنیم، سخت می‌توانیم همه ساحت‌های تربیتی را برای دانش‌آموزان محقق کنیم و همه محتواهای آموزشی را دارای اولویت شماریم.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه یکی از راهکاری های اصلی اجرای عدالت آموزشی و کیفیت بخشی به نظام آموزش کشور را اجرای مناسب مصوبه کنکوری این شورا دانست و وظیفه آموزش و پرورش را در این بخش بسیار مهم خواند.

حسینی تاکید کرد: اجرای مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به معنای تمرکز بر دروس خاص نیست، اتفاقا در این مصوبه تمرکز بر کتب درسی است نه فقط روش تست‌زنی و تکنیک و برخورداری از هزینه بالای کلاس‌های آمادگی کنکور.

باید مقابل شبهه گران مصوبه جدید کنکوری ایستاد

سخنگوی ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در حال حاضر دانش‌آموزانی از روستاها و مناطق محروم کشور هم می‌توانند با تسلط بر کتب درسی و تمرکز بر آزمون‌های نهایی خود به دانشگاه‌های برتر راه یابند و این به نوعی یکی از راه‌های حمایت از استعدادهای برتر در کشور است.

وی تاکیدکرد: همچنین باید جلوی استرس‌ها و فشارهایی که توسط افرادی از روی ناآگاهی یا غرض‌ورزی سعی می کنند در ذهن خانواده‌ها شبهه ایجاد کنند که تخلف و تقلب صورت می گیرد گرفته شود.

حسینی درعین حال ادامه داد: اما باید بدانیم این‌طور نیست که رسیدن به این هدف کار یک شخص و یک مجموعه باشد بلکه کار کل کشور است، کل کشور باید با توجه، تمرکز و همدلی کمک کنند. از سازمان سنجش تا وزارت آموزش و پرورش تا شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس و دولت همه باید در اجرای صحیح مصوبه کنکوری جدید کمک کنند.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بازدید خود از نحوه برگزاری امتحانات نهایی مدارس یکی از استان های کشور گفت: امتحانات در نهایت صحت و سلامت در حال برگزاری است و امیدواریم در همه جای کشور امتحانات نهایی همین‌گونه انجام شود تا همه دانش‌آموزان بتوانند استعدادهای خود را با اجرای این مصوبه کنکوری عدالت محور شکوفا کنند و آینده‌ساز کشور باشند.