زنجان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: هم اکنون سازمان‌های مردم نهاد استان با ترکیب جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله در حوزه‌های تخصصی فعال هستند و در خصوص موضوعات مختلف راهکار ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد بازرگان روز پنجشنبه در گردهمایی دبیران شبکه محیط زیست شمالغرب کشور در زنجان، افزود: یکی از رویکردهای معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان تشکیل شبکه های تخصصی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه فلسفه برگزاری گردهمایی دبیران شبکه محیط زیست شمالغرب کشور در زنجان بر توانمندسازی آنها استوار است، گفت: یکی از شعارهای وزارت وزارت ورزش، توانمندسازی جوانان در حوزه های مختلف و بسترسازی برای هم افزایی و تعامل بین سمن های فعال در نقاط مختلف کشور است.

بازرگان با بیان اینکه طرح مسائل، مشکلات و ارائه راهکارها برای برون رفت از آنها توسط اساتید صاحب نظر بسیار راهگشاست، اظهار داشت: توانمندسازی دبیران سمن ها از طریق ارایه بسته های آموزشی و انجام حمایت های مادی و معنوی صورت می گیرد.

این مسوول خاطرنشان کرد: در این راستا طی هفته های گذشته رویداد "کمند" در شهرستان خرمدره برگزار شد که استقبال گروه های هدف را در حوزه اشتغال و کارآفرینی به دنبال داشت.

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت سمن ها در پیشبرد برنامه های مختلف، خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات و کارگاه های مختلف توسط سمن ها در راستای کمک به بخش دولتی و ارائه راهکار حل مشکلات است.

بازرگان با بیان اینکه مسوولیت دبیرخانه شبکه کارآفرینی و اشتغال سازمان های مردم نهاد جوان به استان زنجان محول شده است، گفت: فعالیت در حوزه تخصصی محیط زیست نیز بستری را برای ارتباط بیشتر با نهادها و دستگاه‌های متولی فراهم می کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در ادامه با بیان اینکه طبیعت و محیط زیست یک موهبت الهی است و باید برای صیانت از آن تلاش کنیم، افزود: ادامه حیات انسان ها وابسته به طبیعت و محیط زیست است.

وی با بیان اینکه تبعات ناشی از تخریب محیط زیست متوجه انسان هاست، اضافه کرد: محیط زیست به عنوان یک هدیه و امانت الهی در اختیار انسان ها قرار داده شده است بنابراین باید از آن حفاظت کرد تا نسل های آینده نیز از آن بهره مند شوند.