سنندج- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهارت و اقتصاد ارکان اصلی توسعه هر کشور به شمار می‌رود لذا در این راستا نیازمند ایجاد نهضت مهارت‌افزایی در کشور و به تبع آن استان هستیم.

به گزارش ایرنا، محمدرسول شیخی‌زاده در جریان دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اظهار کرد: اقداماتی که در چند سال اخیر در مجموعه فنی و حرفه‌ای استان شاهد هستیم، نوید بخش آینده‌ای روشن در حوزه آموزش‌های مهارتی در شهرستان قروه است.

وی افزود: در جنگ اقتصادی محور اصلی تولید و آموزش‌های مهارتی زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری در تولید و بهبود کیفیت تولیدات داخلی است.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ایجاد نهضت مهارت افزایی در کشور بیان کرد: زیرساخت های لازم برای ایجاد و ادامه فعالیت واحدهای تولیدی مهیا شود.

شیخی‌زاده با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک اکوسیستم علم و فناوری در حوزه سنگ در شهرستان قروه ایجاد می‌شود، افزود: این شهرستان باید به عنوان سرآمد و پایلوت حوزه سنگ کشور شناخته شود و در این راه باید همه دستگاه‌های اجرایی استان سهیم باشند.

وی بیان کرد: توسعه بیش از پیش آموزش‌های مهارتی در شهرستان های قروه و دهگلان به عنوان یک مطالبه عمومی پیگیری خواهد شد و در این راه برای جذب اعتبارات لازم تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان هم در این دیدار توسعه آموزش‌های مهارتی را زمینه ساز توسعه همه جانبه استان دانست و اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد یکی از ارکان اصلی توسعه کشور است.

سیدعلی علوی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی نقش سازنده‌ای در تحقق تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد ایفا می کند، افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه آموزش‌های مهارتی در سطح استان در حقیقت سرمایه‌گذاری مطمئن در راستای برون رفت از مشکل بیکاری استان است.

وی بیان کرد: امیدواریم با نگاه ویژه نمایندگان مردم استان در مجلس به حوزه آموزش‌های مهارتی شاهد کمک به توانمندسازی مهارتی جوانان کردستانی بر اساس نیاز واقعی بازار کار در این استان باشیم.