سبزوار- ایرنا- امام جمعه سبزوار گفت:‌ انتخابات باید صحنه‌ای برای نمایش عزت و حماسه مردم ایران باشد، نه اینکه خدای ناکرده به عرصه تخریب، نزاع و درگیری بین رقیبان تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامرضا مقیسه در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار اظهار کرد:‌ باید همگان اعم از نامزدها و طرفداران آنان کاری نکنند که در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، باب تهمت باز شده و آبروی افراد ریخته شود.

وی افزود: کاندیداها و حامیان آنان باید پیرو جهاد تبیین بوده و درصدد تخریب یکدیگر نباشند، تبیین در چهارچوب قانون و شرع است، اما تخریب خارج از چهارچوب شرع و قانون است و قدرت تصمیم گیری را از مردم سلب می کند.

امام جمعه سبزوار در تشریح این ۲ گفت: در تبیین، گفتمان فرد نقد می شود، اما در تخریب خود شخص و عیوب شخصی او مورد نقد قرار می گیرد. در تبیین انصاف رعایت می‌شود و ضعف و قوت فرد با هم دیده می‌شود، اما در تخریب انصاف رعایت نشده و حتی مرزبندی با دشمن هم نادیده گرفته می‌شود.

آیت الله مقیسه تاکید کرد:‌ رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات اخیر خود بر حاکمیت اخلاق در انتخابات پیش رو تاکید کردند و همه باید بدانند که صحنه انتخابات عرصه عزت و حماسه و رقابت برای خدمت است، نه بگو و مگو و نزاع برای کسب قدرت.

وی بهترین الگو در اخلاق سیاسی را رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی عنوان و بیان کرد: رهبری نیز این شهید خدمت را برای سیاستمداران، ریاست جمهوران آینده و کسانی که در معرض انتخاب قرار می گیرند، سرمشقی مطلوب دانستند.

ضرورت ازدواج آسان

امام جمعه سبزوار با گرامیداشت اول ذیحجه، سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س)،‌ گفت:‌ خانواده ها و جوانان ما باید از سادگی ازدواج این ۲ معصوم الگوبرداری کنند.

وی افزود:‌ فرهنگ ازدواج آسان و ساده بسیار راه‌گشا است، به خصوص در این زمانه که سبک زندگی بشر گرفتار تجمل‌گرایی شده و مورد هجمه رفاه‌زدگی افراطی و بی‌منطق قرار گرفته است و این زندگی مردم را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

آیت الله مقیسه خاطرنشان کرد:‌ امروز با پذیرش نقش مسائل اقتصادی در زندگی مردم، لازم است به نقش مسائل فرهنگی و رفع آداب و رسوم غلط تحمیل شده به زندگی امروزی نیز توجه جدی داشت.