شهرکرد- ایرنا - دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۲ هزارو ۱۰۰ کلاس درس در ۴۵۰ مدرسه در استان با همکاری گروه‌های جهادی در قالب طرح شهید عجمیان بهسازی و رنگ آمیزی شد.

به گزارش ایرنا، احسان طاهری روز جمعه در جمع نمازگزاران استان افزود: تا پایان تابستان امسال نیز تمام مدارس استان بهسازی و رنگ‌آمیزی و سرویس‌های مدارس استان تعمیر و دیوار نویسی مدارس با تلاش گروه‌های جهادی، همکاری معلمان, دانش‌آموزان و اولیای آنها اجرا می‌شود.

به گفته وی، در طرح شهید عجمیان ۲هزار صندلی دانش‌آموزان بهسازی، ۹۵حیاط پویا با کمک گروه‌های جهادی و مردمی اجرا ‌شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت گروه جهادی آموزش و پرورش استان در سال ۱۳۹۸با حضور ۶معلم با هدف شناسایی معلمان دغدغه‌مند و برگزاری دوره‌های توانمندسازی آنها آغاز شد، افزود: به دلیل بی‌توجهی به فعالیت گروه‌های جهادی در گذشته فعالیت‌های کمی انجام شد.

وی به شناسایی و مشکلات نظام آموزش و پرورش و تدوین مسائل آموزش و پرورش استان طبق بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: ۵۲۰ راه حل برای مشکلات آموزش و پرورش استان تدوین و کتاب مسائل آموزش و پرورش استان چاپ شد.

طاهری به اجرای طرح احسان تعلیم و تربیت با همکاری ۱۱۶معلم جهادی و تحت پوشش قرار دادن سه هزار دانش آموز در استان تا سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به جایگاه فعالیت گروه‌های جهادی توجه ویژه شد و قرارگاه استانی تعلیم و تربیت در همه کشور توسعه داده شد.

وی افزود: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم فعالیت جهادی در ۱۷منطقه آموزش و پرورش استان آغاز شد و کار ابتکاری استان چهارمحال و بختیاری در کل کشور نشر پیدا کرد.

به گفته وی، با تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در ۱۷ منطقه آموزشی استان شناسایی و تشکیل گروه‌های جهادی معلم محور و دانش‌آموزی انجام شد و پرداخته شد و هم اکنون یکهزار ۸۰گروه جهادی دانش آموزی در استان فعال شده است.

طاهری افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از یک‌هزار و ۱۳۱ فعالیت جهادی در استان از جمله توزیع ۱۰هزار بسته نوشت افزار با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام و تحت پوشش قرار دادن ۱۱ هزار دانش آموز کنکوری با عنوان راه ابریشم احسان با حمایت ستاداجرایی فرمان امام و طرح تولید مدارس مهارت محور و ایجاد نخستین گلخانه درون مدرسه ای کشور در روستای تومان شهرستان بن با محوریت اولیا و دانش‌آموزان و مهارت محوری دانش‌آموزان اجرا شد.

به گفته وی، حمایت از ۲رشته قلم زنی و سفالگری که در استان چهارمحال و بختیاری فعال است و همکاری با دانشگاه صنعتی‌ شریف و استعدادیابی دانش‌آموزان مناطق محروم، آموزش و توانمندسازی ۵۷۰ آموزگار ابتدایی استان با حصور مولفان کتاب‌های درسی کشور اجرا ‌شد.

وی افزود:در این مدت برگزاری اردوهای جهادی با موضوع مشاوره و کلاس‌های مشاوره ویژه اولیا دانش آموزان در مناطق محروم و محلات آسیب پذیر استان اجرا شد.

دبیر قرارگاه آموزشی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت : در طرح شهید عرب استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس ۱۰۰ کلاس درس تا پایان تیرماه انجام خواهد شد.

به گفته وی، این قرارگاه با چند سال اخیر رتبه‌های برتر در سطح کشور را کسب کرده و در جشنواره جهادی امسال بیشترین نماینده و معلم جهادی برتر از این استان معرفی شد.

وی به تجلیل از یک نیروی خدماتی در این جشنواره که با همکاری خانواده خود ۲۵مدرسه را رنگ آمیزی کرده بود اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری ۱۹۴هزار دانش آموز در یک‌هزار و ۹۰۰مدرسه مشغول تحصیل بودند.