به گزارش گروه علم وآموزش ایرنا از دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده افزود: این اقدام با عنایت به فلسفه، رسالت و مأموریت همیشگی دانشگاه جامع علمی کاربردی مبنی بر طراحی، تدوین و اجرای دورههای مورد نیاز حال و آینده بازار کار و بهنگام سازی رشتههای علمی کاربردی برای توانمندسازی نیروی انسانی، روزآمدی و کارآمدی محتوای آموزشی، طرح بازنگری برنامههای درسی با بهرهگیری از تمام ظرفیتها و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری موجود به عنوان یک ضرورت ملی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی آغاز شد.
مدیرکل دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: از منظری مهمتر، باتوجه به ماهیت آموزشهای علمی کاربردی بازنگری یک برنامه درسی در اصل تدوین یک برنامه درسی است و تمام مراحل مربوط به تدوین یک برنامه درسی اعم از نیازسنجی، تحلیل شغل و شایستگی های شغلی و طراحی، مجدداً برای دوره مورد نظر انجام می شود.
وی افزود: پیاده سازی این طرح در فازهای تعریف شده برای تمامی ذینفعان ، تبیین و با بهره گیری از الگوی مبتنی بر تحلیل شغلی و با بومی سازی مختصات مشاغل موجود با استانداردهای شغلی بین المللی صورت می گیرد.
جمالزاده تصریح کرد: مقرر است مواد آموزشی و دسته بندی محتوای برنامه شامل دروس تخصصی، دروس اصلی، دروس پایه و محیط کار انجام شده و در ادامه نگارش سرفصلهای دروس و ریز محتوای آموزشی و در نهایت تعیین جدول استانداردهای آموزشی و شرایط یاد دهی و یادگیری مطلوب به ازای تمامی دروس و اهتمام در یکسان سازی دروس پایه برای زیرگروه های آموزشی با لحاظ ماهیت دوره در طی مراحل مختلف بازنگری انجام گیرد. همچنین در این فرآیند، به آرا و نظرهای خبرگان و مدرسان برتر دانشگاه برای دروس مهارت مشترک به طور جدی توجه میشود.
مدیرکل دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه گفت: مرحله مقدماتی طرح در حال پایان است و پیش بینی میشود این پروژه با قوت ادامه و ۲۰۰ دوره مشخص شده بر مبنای نیاز حوزه های شغلی، تا پایان سال جاری برای تصویب در شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه، آماده شود.